Лек самолет се разби на пътно платно в Италия, няма оцелели на борда

23.07.2025 / 20:07 5

Кадри Youtube

Свръхлек самолет с двама души на борда се е разбил на пътно платно в северната част на Италия. Двамата души на борда на самолета са загинали. За това съобщи вестник Corriere Della Sera, цитиран от Фокус.

Според информацията на италианския вестник, самолетът е излетял от Пиаченца и по неизвестни причини се е разбил в района на град Бреша в северната част на републиката. Веднага след удара самолетът се е възпламенил. По време на катастрофата по пътя са преминавали две коли, чиито пътници не са получили сериозни травми.

Както отбелязва вестникът, прокуратурата е образувала наказателно дело по подозрение в непреднамерено убийство, но установяването на причините за катастрофата ще бъде проблемно.

"Съдейки по първоначалната информация, с която разполагаме, за този тип свръхлеки самолети не съществуват процедури, които трябва да се спазват преди излитане или по време на полет. Остава да се разбере дали има пропуск в законодателството, който е позволил на собственика на самолета да лети без никакъв контрол“, цитира вестникът изявлението на италианския прокурор Франческо Прете.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
0
kris (преди 4 месеца)
Рейтинг: 541805 | Одобрение: 101535
Тенеке, остави ги тия категоризации.....Моя лиценз съм го взел преди двайсетина години, а не съм пилотирал от поне 14-15 и нямам намерение да летя повече....Всяко нещо с времето си.....Преди двайсетина години нямаше толкова много супер леки Фърчила и честно казано не съм чат.....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
0
robotron2000 (преди 4 месеца)
Рейтинг: 53240 | Одобрение: 1965
Крис: до колкото си спомням от годините в които пламенно се интересувах от авиация! са делят на няколко класа по закон утралек, свръх лек и лек, другите са хеви, супер хеви и ултра хеви (ама по скоро се отнася за товарни самолети). Не съм чел законите Г.В.А. а от форумът на група Криле (така се казваше преди 150 години 8-))  и всички държави имат различно разбиране, и за да могат самолети те да летят се опитват да направят така че един размер да пасне на всичко! ама не винаги се получава.
3
0
kris (преди 4 месеца)
Рейтинг: 541805 | Одобрение: 101535
Браво Тенеке, плюсче....Но според моите познания свръхлекия самолет е едноместно Фърчило, а тоя на снимката е много лек с двама души на борда....Моята Чесна беше с излетно тегло 720 кг, двуместен с багажно отзад за 60 кг, или детско столче....Пълнех 95 л гориво и двигателят беше 100 коня....В САЩ се води лек самолет.....Нормално е да има разлики между американските стандарти и европейските, макар,че в Европа моят лиценз  важи, както и лицензите на европейците в Щатите.....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
0
robotron2000 (преди 4 месеца)
Рейтинг: 53240 | Одобрение: 1965
Цитат от криле 2000 Във всяка държава тези дефиниции се дават от съответното ведомство, в България те са в Наредбите на Гражданската Въздухоплавателна Администрация - [url=http://www.caa.bg]www.caa.bg[/url] , в САЩ в съответните FAR (Federal Aviation Regulations) на FAA (Federal Aviation Authority) - [url=http://www.faa.gov,]www.faa.gov,[/url] а в повечето страни на Европа JAR(Joint Aviation Rеquirements) разпоредбите на JAA (Joint Aviation Authorities) [url=http://www.jaa.nl]www.jaa.nl[/url] . Накратко, без претенции за изчерпателност, в Република България дефинициите в момента са следните: 1) Свръхлек самолет (ultralight) - до 450кг максимално излетно тегло. 2) Много лек самолет (very light) - до 750кг максимално излетно тегло. 3) Лек самолет до 5700 кг. максимално излетно тегло. Съответно свидетелствата за любители пилоти са : 1) PPL SA (small aircraft) в което има отметки за придобита правоспособност на ULA и VLA (Ultralight aircraft и Very light aircraft), като от единия на другия тип се преминава с кратък курс от 5 часа теоретична подготовка. 4 часа наземна подготовка и 3 летателни часа (1 час от които самостоятелни полети) и 2) PPL A (aircraft), което дава правоспособност на леки самолети. За повече информация на [url=http://www.caa.bg]www.caa.bg[/url] има текстовете на наредбите на ГВА. Както вече казах има различия в разпоредбите на различните държави: В САЩ ултралеките могат да бъдат само едноместни (с изключение на учебните подлежащи на други изисквания), имат ограничение по тегло, максимална скорост и количество гориво. Дефинициите са описани са в FAR 103 part 23. Интересното е, че не се изисква свидетелство за правоспособност за да летиш на ултралек в САЩ. Леките са разделени съгласно FAR 23 на категории normal, utility, aerobatic, които се различават по експлоатационно претоварване. Можеш да разгледаш FAR103 и FAR 23 на [url=http://www.faa.gov]www.faa.gov[/url] за повече информация. В Европейските страни които са членки на JAA се дефинирани Very light и Light aircraft. Можеш да разгледаш съответните JAR-ове (JAR VLA и JAR 23) на [url=http://www.jaa.nl]www.jaa.nl[/url] _________________ Стефан - Skydancer
3
0
kris (преди 4 месеца)
Рейтинг: 541805 | Одобрение: 101535
Свръх лек самолет е поредната глупост на ЕС.....Означава едноместно хвърчило...Още едно доказателство за европейски инженерни идиотщини....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама