Лоша новина за Варна! До 2023 г. магистрала Хемус готова до Велико Търново, но от София

08.03.2019 / 10:08 5

Снимка Булфото

До 2023 г. се очаква да завърши изграждането на автомагистрала „Хемус" от София до пресичането с пътя Русе - Велико Търново. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова при посещението си в старопрестолния град днес. Там тя участва в дискусия на тема регионално развитие, съобщи Агенция Кросс .



Министърът обърна внимание, че отсечката от п.в. „Боаза" до Велико Търново, за която в края на миналата година правителството отпусна 1,350 млрд. лв., ще бъде построена от държавното дружество „Автомагистрали" ЕАД с цел засилване на контрола и включването на повече държава в икономиката. В момента компанията е в процес на преговори с вносители и производители за купуване на допълнителна техника и транспортни средства. Назначават се нови служители и работници. За първия и третия от общо петте участъка, на които ще бъде разделена 134-километровата отсечка, са предприети действия за започване на строително-монтажните работи в края на април 2019 г. За другите три участъка от трасето на АМ „Хемус" са избрани изпълнители, които да актуализират изработените парцеларни планове, на базата на които по-късно ще се извърши придобиване на земя за държавна нужда. През тази година предсрочно ще бъдат завършени 9,3 км от Ябланица до п.в. „Боаза" с близо 55 млн. лв. без ДДС. Продължава строителството от другата страна на магистралата - в участъка от п.в. „Белокопитово" до п.в. „Буховци" с дължина 16,3 км на стойност близо 120 млн. лв. 

Преодолени са проблемите със съдебните дела, които досега блокираха работата по магистралата „Русе - Велико Търново", съобщи още Петя Аврамова. През тази година ще бъде възложена обществената поръчка за строителството на участъка от Русе до Бяла с обход на гр. Бяла. Дължината на трасето е 76,2 км, а индикативната стойност за двата проекта е около 670 млн. лв. без ДДС. Към АМ „Русе-Велико Търново" и тунелът под Шипка има и заявен инвеститорски интерес за изграждане чрез концесия, напомни министърът. 

С кметовете на общини и представители на държавни структури в областта регионалният министър коментира и облекченията в нормативни актове, които ще улеснят административно инвеститорите и гражданите. 

Пред медии тя обяви, че е създадена работна група, която изготвя предложения за промени в законодателството във връзка с отчуждаването на частни имоти, попадащи в обхвата на обекти с национално значение, каквито например са магистралите. Целта е да се намери законов и приемлив от обществото начин обжалванията да не забавят реализацията на големите проекти. Идеята е да се потърси възможност за предварително изпълнение за важните проекти, като се възлагат предварително, преди приключване на съдебните дела. Така собствениците ще получават обезщетението, определено от оценителите, а ако има обжалване ще се доплаща определената от съда сума. След като текстовете бъдат готови, ще бъдат подложени на обществено обсъждане и разглеждане от Министерския съвет и Народното събрание. Министър Аврамова отбеляза, че обжалванията костват много време за реализацията на всеки проект и даде пример с отсечката на АМ „Хемус" от Буховци до Белокопитово, където за 15-километров участък са заведени 29 дела. „Всичко това забавя процеса, а ние искаме да строим, защото хората от Северна България искат да имат магистрала, която като магистрала „Тракия" да доведе до ускорен икономически растеж, какъвто има в Южна България", обясни Аврамова. 

До края на месец март ще е ясна и програмата за ремонт на Агенция „Пътна инфраструктура", в която ще са включени обектите, по които ще се работи през тази година. Очаква се с нея да станат ясни и тунелите, които предстои да се ремонтират в гр. Велико Търново. Освен за тях, ще се търсят средства и за ремонт на моста над река Янтра. От бюджета на министерството ще бъдат отпуснати и средства за ремонт на ВиК инфраструктура в кв. „Варуша", увери Петя Аврамова. 

Министър Аврамова информира, че след консолидацията на общините от област Велико Търново в единна ВиК Асоциация, областта ще има възможност да кандидатства за реализация на проекти с европейско финансиране, като за целта е необходимо изработването на Регионално прединвестиционно проучване, което ще покаже нуждата от инвестиции и ще приоритизира работата по модернизиране на мрежата. 

Министърът информира още, че ще бъдат възстановени всички надвзети суми за е-винетки заради проблемите в системата в началото на месец януари. Приемат се документи на всички, които са имали проблеми с плащанията, като на голяма част от тях средствата са възстановени.



Съобщете ни, ако видите грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама в "Петел" на цена от 50 лева на ПР публикация пишете на info@petel.bg и вижте още в - https://petel.bg/Reklama-v-Petel-bg__384655 .

Прочети тук - Защо e добре да рекламирате бизнеса си с ПР публикации в сайта Petel.bg 


 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
9
0
Ванката (преди 1 годинa)
Рейтинг: 8276 | Одобрение: 2436
Сигурно за тези пари, които ще окрадът! От Пекин до София китайците ще направят магистрала, за по - кратък срок!
Простите хора лесно се манипулират и управляват!
20
1
Гунчо (преди 1 годинa)
Рейтинг: 1087 | Одобрение: 327
След като хората от Северна България искат магистрала, защо я строите откъм София, а не обратно? Може би при вас обжалванията са по-малко? У още: когато строите Хемус, гледайте да не я правите като Тракия, която по нищо не прилича на европейска магистрала.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2021 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама