Любителски експеримент: Фалконът на Бойко ставал за скрап
Хасковски авиомоделисти проведоха нагледен експеримент какво би се случило с премиера Бойко Борисов ако имаше реален проблем с колесника на правителствения „Фалкон”. Преди 4 дни премиерът бе изправен пред угрозата да каца аварийно с повреден колесник, припомня блиц. До там не се стигна, защото колесника се оказа здрав. Ако беше повреден обаче, евентуално сурване по корем щеше да има за резултат голямо количество вторични суровини за рециклиращата промишленост, пише Haskovo.net.
Това бе доказано от учебно приземяване на малък самолет с повреден колесник. Макетът зрелищно се разби на поляна край Хасково. При това не бе пълен с бензин и можеше да планира, за разлика от реактивните самолети. Тяхното носене по въздуха е съпоставимо с това на бетонен блок.
Както е известно в сряда вечер тази седмица, реактивния самолет на премиера Борисов получи схващане на левия колесник. Той уж се прибрал, но същевременно светело лампичка, че май не бил. Цялата държава настръхна, а цялата наличност на спасителните служби в София се строиха около летището в столицата за да поемат евентуална аварийно кацане по корем на правителствения Фалкон. Според опитни пилоти, то може да се случи успешно само по филмите и то на онези, с най-касови холивудски актьори. За всички останали, сценарият от кацане по корем обикновено завършва в пламъци и пълно разпарчетосване. Като това, което сполетя учебния модел на хасковските авиомоделисти.
За разлика от правителствения авиоотряд, за тези самолети не плаща държавата, а джоба на съответния стопанин. Затова и разбилият се самолет предизвика тъга, разсеяна донейде само от патриотичното заключение, че се случва на макет край Хасково, вместо на Борисов над София.
Възползвайки се от топлото и на пръв поглед тихо време, останалите последни мохикани на моделизма решиха да направят първа тренировка на баир край Червена Стена зад метеостанцията. Самолетите успешно се издигали, но нагоре имало вятър. Дори и тези които били с електрически или бензинови мотори са силно зависими от планирането. Вихрещите се нависоко течения им погодили много неуправляеми свредели и пропадания, и като следствие - аварийни приземявания със и без колесник. Тренировката свърши с доста контузии по моделите и заричането, че хасковските аероплани ще летят само по хубаво време.