МАРИН МИТЕВ: ЗА ТИМ РАБОТЯТ 30 000 ДУШИ, ПРОИЗВЕЖДАМЕ 5 % ОТ БВП

10.09.2012 / 14:39 5

 

Основателят и един от символите на ТИМ - Марин Митев даде едно от редките си интервюта за сайта "Варна утре". "Както всички нормални хора, които се опитват да си вършат работата, нямаме нужда от медийни изяви. За себе си смятам, че не ставам за такива", обясни той медийната си дистанцираност.

- Митологизирана ли е групировката ТИМ и има ли такава извън медийните и литературни жанрове, посветени на нея? 

- Предполагам, че митовете се създават от тези, които искат да ги ползват

- Кой от митовете за Вашия бизнес Ви дразни най-много?  А кой Ви разсмива?

- Единствено ме подразни коментарът на един журналист, който работи във Франция. След като изровил снимка на моето куче, го нарече „помияр”. Само искам да го информирам, че същото живя с мен 11 години и преди 5 месеца се наложи да го приспя. Всичко останало, което е медийна манипулация, просто ни разсмива.

- Как реагирате на метафори като „На изток България граничи с ТИМ“ и „Варна е ТИМ“?

- Географски знаем с какво граничи България, политически – с властимащата партия, а социално и в бизнеса – в групата на национално ниво работят около 30 000 човека. Само във Варна са около 5 000, които си плащат данъците и осигуровките. Групата произвежда около 5% от БВП на страната. Ние сме собственици на националния превозвач, дружествата осъществяват дейност в производствения сектор, финансови услуги. Може би казват, че Варна е ТИМ, защото повечето сме от Варна или така им е по-интересно.

- Какво всъщност – като история и бизнес, се крие зад тази абревиатура?

- Нищо не се крие, думата ТИМ е синоним на ОТБОР. Винаги сме смятали, че отборните спортове създават сплотеност, съпричастност. В тях всеки разчита на уменията на другите в отбора. Така е и в бизнеса – ние сме един екип, и само заедно можем да постигаме целите, които си поставяме. Винаги разчитаме на хората до нас и те на нас.

- Каква е формулата на успеха на Вашия бизнес? 

- Поставяме си постижими цели, работим целеустремено и вярваме в успеха.  Ние не само вярваме, а сме и убедени в успеха на всяко едно начинание, с което се захващаме.

- Как се стигна до идеята свързаното с Вас АД „Холдинг Варна“ да стане собственик на част от крайбрежната алея на Варна?

- Холдинг Варна АД е публична компания. Вярно е, че голяма част от акциите са собственост на юридически лица, но има и около 15 000 физически лица собственици. Така че самият  проект се осъществява от дружество, в което всеки може да стане собственик. Още повече Холдинг Варна АД направи успешно увеличение на капитала и средствата, с които разполага, са достатъчни за осъществяване на такъв мащабен проект.

- Според противниците на проекта при сделката има доста нарушения – с деактуването на имота от публична държавна в частна държавна собственост, с вкарването на проекта „Алея първа“ в процедурата по Закона за насърчаване на инвестициите, което да  елиминира евентуални конкуренти при продажбата на земята, ниската цена. Как ще ги коментирате?

- Тези твърдения са били обект на проверки от всички компетентни институции – от министерства до полиция, ДАНС и прокуратура, за да се стигне до Еврокомисията. Всички те, по свои пътища, са стигали до един и същ извод – за пълната законосъобразност на сделката, липса на каквото и да е нейно противоречие, както с българското, така и с общото европейско законодателство. Мисля, че това е най-проверяваната сделка в последните години. 

- Щом всичко е законно, откъде идват тези атаки срещу проекта „Алея Първа“ - все пак те не спират вече 4 години и напоследък сякаш стават все по-чести, многолюдни и добре организирани?

- Атаката е от около 5-ма човека, които всички познаваме, зад тях стоят интереси на идентичен проект и пари. В комбинация с най-голямата медийна машина в България – схема с блогъри и сайтове, които според мен имат сила да съборят и правителство.

- Как всъщност ще изглежда крайбрежната алея на Варна след приключването на проекта?

- Проектът Алея първа е проект с атмосфера  на крайбрежна улица, който е съобразен с ПУП от 2002 г., Закона за устройство на Черноморското крайбрежие и изискванията по договора с Държавата.

- Кога ще почувстват варненци тази „атмосфера“? 

- Целият процес е съвкупност от разрешителен режим и строителство, което се движи в нормален график.

- Каква е цената на квадратния метър в придобития от Холдинг Варна имот между буните след като калкулирате в сделката и разходите по укрепването на ската?

- Цената на сделката не е само цена на земята и укрепването, но и общото задължение на инвестиции в размер не по-малък от 73 100 000 лв. Трябва да се има предвид, че междувременно тези активи не могат да бъдат обременявани с тежести, с тях не може да се обезпечават кредити, и на практика собственикът – „Холдинг Варна” АД, не може да упражнява правото си на собственост в неговия пълен обем.

- Как ще гарантирате, че тук ще са добре дошли всички варненци – независимо от финансовото им състояние и положение в обществото?

- Това е поредната манипулация – квартал на богати, гражданите нямало да могат да ходят на плажа, да играят федербал, да гонят пеперуди и т.н. Идеята е крайбрежна улица, каквито има навсякъде по света в градове с подобно разположение. На тази улица е помислено за всичко и за всеки, и без хората това няма как да се случи.

- Обвиняват инвеститорите, че проектът за Алея Първа не е публично достъпен. Факт е, че непрекъснато се гадае какво ще има там, а и спекулациите с Вашето мълчание не спират. Кога ще сложите точка на догадките? 

- Те ни обвиняват и че сме откраднали входа на Морската градина. Ще сложим точка, когато реализираме проекта Алея първа. Тогава всички ще забравят какво е било и ще го приемат като даденост, без която няма да могат.

- Защо не показахте проекта досега?

- Проектът с ПУП-а от 2002 г. бе официално представен още през 2002 г. и минаха обществени обсъждания. Самият инвестиционен процес е продължителен – наложи се да направим доста проучвания, свързани със срутищните процеси, установяване на подпочвените и повърхностни води. Самото проектиране на укрепителните съоръжения отне доста време. Всички обекти и местоположенията им са свързани с възможностите на терена. Затова и все още не сме готови с окончателната визия на целия проект Алея първа.

- Има ли арх. Марин Митев роля в определянето на облика на крайбрежната алея на Варна?

- Първо не държа на званието архитект. Същото го придобих по настояване на мои приятели, които, смятам, вече са доволни. За облика на Алея първа работим в екип със специалисти, с които се опитваме да „откраднем” добрите практики от световни морски дестинации.

- Увеличават ли се закупените от „Холдинг Варна“ парцели вследствие на укрепителните работи? 

- Всеки един недвижим имот се индивидуализира чрез своя идентификатор /при наличие на Кадастрална карта/, граници и площ. Извършваните от дружеството инвеститор дейности по укрепване на една от границите на имотите /в случая т.нар. скат/ не могат да доведат до промяна на останалите им параметри, в т. число и тяхната площ. Нали никой не смята, че ако пропаднат скални късове по границата ни с Турция, това ще увеличи територията на България!

- Имаше ли взривове при укрепването, както се говори из Варна?

- Не е имало взривове при укрепването. Как въобще може да му хрумне на някой да използва взрив в срутищен район. Не бих искал да мисля, че хората в града са толкова наивни, за да вярват на това. 

- И още един слух или добра новина – говори се, че строителството на стадион Варна най-после ще започне. Вярно ли е това? Какви са актуалните срокове за откриването му?

- Този път слухът е верен. Като история – тунинговането на стария стадион щеше да излезе 15 000 000 лв., но бяхме решили да направим нещо по-европейско. Новият стадион щеше да струва около 200 000 000 лв., с 35 000 места. Световната финансова криза наложи да редуцираме местата до 25 000 – то и градът няма нужда от повече, и окончателният проект скоро ще бъде представен пред обществеността. Успоредно с това имахме ангажимент да изградим нова лекоатлетическа писта, която Спортен комплекс Варна АД реализира в терена на стадион Младост. Стойността на инвестицията е около 5 000 000 лв. и вече е факт.Разбира се, строителството на стадион Варна с 25 000 места, ще стартира преди предстоящите избори.

- Напоследък доста се говори за тъмната страна на футбола като бизнес в България. Каква е мотивацията на ТИМ да е собственик на „Черно море? Какво печелите от това?

- ПФК”Черно море” го придобихме по задължение с дружеството Спортен комплекс Варна. Не знам каква е тъмната страна, но за светлата страна това са по 5 000 000 лв. на година, които плащаме за самочувствието на варненци.Какво печелим? Преди три години отборът се класира на трето място и не спечелихме дори едно „благодаря”, или поне не сме разбрали. Но печелят всички варненци, защото имат един финансово обезпечен футболен клуб и голяма детско-юношеска школа. Все пак това е бъдещето на футбола.

- Бяхте доста активен в социалните мрежи преди година-две, сега изчезнахте, защо?

- Предполагам е съвпадение на имената. В България, по статистически данни, има около 2 500 човека с такова име, без да броим тези, които биха се представили с него. 

- Кой е Марин Митев? 

- Марин Митев по настоящем е един военен пенсионер с хоби „дърводелец”

- За какво мечтае?

- Мечтая да си гледам старините, Варна отново да е туристическа дестинация и за повече усмивки около нас!

- Имате ли политически амбиции?

- Не

- Въпреки това винаги името ТИМ се намесва по време на избори като едва ли не решаващ фактор за крайния резултат във Варна...Какви са отношенията Ви – Вашите лично и тези на „ТИМ“, с кмета на Варна Кирил Йорданов?

- С г-н Йорданов отношенията ни са като между съграждани.

- А как бихте определили личните Ви политически убеждения?

- Политическите ни убеждения – винаги с властимащите, като лични убеждения – „Тимаджия”. Предполагам, че така ще напишат във форумите :)

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама