МРРБ пусна снимки от строителството на АМ "Струма" и отчете докъде е стигнало прокопаването на тунел "Железница"

14.10.2020 / 11:08 2

снимки МРРБ

Строителното министерство разпространи снимки от строителните работи на виадукта при тунел „Железница“ на АМ „Струма“ и се похвали с приключване на етап от строителството му. Става въпрос за избутването на предпоследния 20-ти сегмент от платното за София на виадукта, обясняват от пресцентъра на МРРБ. „С това на практика се осъществява премостването между двата устоя на съоръжението“, пишат от институцията.

От МРРБ добавят, че виадуктът се строи по иновативна за България технология – потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове. Характерното при нея е, че се използва работна площадка за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия.

Предстои последният 21-ви сегмент от платното за столицата да бъде избутан към края на октомври. След това строителите ще започнат изграждането на платното за Кулата, като целта е мостовото съоръжение да бъде завършено до февруари 2021 г. Всички строителни работи се извършват без спиране на трафика по Е-79.

„Напредва работата и по прокопаването на тунел „Железница“ – най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България, с дължина около 2 км. Вече са достигнати първите 650 м и в двете тръби от северната страна на съоръжението. От южната страна в тръбата за София са прокопани 765 м, а в тръбата за Кулата – 680 м.“, се казва в съобщението на министерството.

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно, без почивен ден, като целта е той да завърши през март 2022 г. Тунелът ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. В подучастъка се изграждат площадка за хеликоптери, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
1
:) (преди 3 години)
Рейтинг: 36879 | Одобрение: 8184
Има време. Колко са едни 50-60 години. 
2
0
wseo (преди 3 години)
Рейтинг: 4239 | Одобрение: 354
Ще стане, търпение!
Уеб дизайн и SEO оптимизация от дигитална агенция Viseo

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама