"Марица": Кабелните телевизии вече искат солени депозити от нови клиенти

20.02.2018 / 16:36 1

Включване на нов абонат към кабелна или сателитна телевизия и домашен интернет вече го подлага на тест за благонадеждност, както при кандидатстване за кредит. Ако се окаже рисков, от клиента се иска предварителен депозит, който стига до 175 лева. 

Новата практика е въведена отскоро от компанията Мтел, която преди година се сля с кабелния оператор „Близу”. Оттам обясняват хода си със загубите, които понасят от предоставени на абонатите устройства, които после са се отказали от услугите на фирмата, но не са върнали апаратите.

В етномахалите, където има много движение към чужбина и обратно, клиенти заминават, без да уредят договорните си отношения. При липсата на плащания за текущите месечни сметки сигналът се прекъсва, но устройствата си остават в дома на клиента. Компаниите имат и друг проблем - абонати решават направо да вземат устройства със себе си зад граница. 

За да се презастрахова за такива ситуации, всяка заявка за ново включване към услугите в момента се препраща към специален екип в централата на компанията. Там се преценява доколко бъдещият клиент е стабилен. На гишето го питат и дали работи.

Така, подобно на кредитните компании, които правят проверка на доходите и платежоспособността, преди да отпуснат желаната сума, и доставчиците на телевизия и интернет си преценяват абонатите. Според „профила” се определя и какъв депозит те да внесат при сключването на договора. Информация за сумата се връща заедно с потвърждението на заявката. 

По този начин само ще си изгонят клиентите, негодува абонат от „Столипиново”, от когото поискали 175 лева депозит. Макар че фирмата поема ангажимент да върне тези пари след 3 месеца, мъжът не е склонен да ги брои предварително.

На още 6-7 човека от махалата били поставени същите условия. Когато мъжът реагирал, служителките му отговорили, че и другите доставчици вече събират депозити. В други офиси на същата компания исканите от клиентите депозити са в размер около 60 лева. За някои абонати пък потвърждението на заявката идва без допълнително условие за депозит за приемника и рутера. 

Проверка на „Марица” показа, че доставчиците в Пловдив по различен начин са решили въпроса с депозита. Ако сключат безсрочен договор, абонатите на N3 също трябва да внесат предварително депозит, който според вида на предоставените устройства е между 90 и 120 лева. Ако договорът е за година, няма депозит. 

За срочните договори на DS Corporation включването също е безплатно, а за безсрочните се събира само инсталационна такса. 

Включването на нов абонат на „Булсатком” става срещу такса, чийто размер се определя от избрания план.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 



Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама