Мария Лазарова: След плашещите резултати миналото лято успяхме да вдигнем нивото до този рекорд

07.06.2024 / 17:25 0

Редактор: Александър Дечев

Кадър: "Нова телевизия"

Мария Лазарова, която е заместник-министър на образованието, коментира рекордния резултат от матурите по Български език и литература.

"Това е един добър старт и оттук нататък трябва да продължаваме така. 2008 г. беше най-високият резултат откакто са въведени държавните изпити и ето сега 2024 г. зрелостниците имат по-висок брой точки. Трябва да се има предвид и промяната на скалите. Трета година вече скалата за оценяване е различна. Трябва да се оцени скалата, която ползваме сега. Но това не може да стане изведнъж. В крайна сметка сме много доволни от това постижение. От усилията на цялата образователна система - на учителите, на регионалните управления на образованието, включително и на нашия екип в министерството. Защото след изключително разочароващите и леко плашещи резултати от миналото лято, всички положихме усилия, за да въведем мерки. Те трябваше да бъдат най-вече на училищно и регионално ниво за повишаване на резултатите и повишаване на грамотността на учениците", каза тя в предаването "Пресечна точка" по "Нова телевизия" 

"И националните външни оценявания и държавните зрелостни изпити показват степента на овладяване на компетентностите на знанието и умението от учениците. Това, което те трябва да са овладяли на съответния образователен етап. Това е изключително полезно не само, за да се установи техния напредък и да се види как са работили учителите, но най-вече за министерството, за да види как образователните политики се изпълняват - какви пропуски има, какви дефицити, къде какво трябва да се промени. Не можем да говорим отделно за матури или НВО, те са свързани с учебните програми, с учебниците, с начина по който се оценява в училище. Така че вие знаете, че вече се полагат усилия от няколко години за създаване на една обща визия за промяна на учебните програми. Вече не говорим само за олекотяване, за факти, цифри или понятия, а за друга структура на учебните програми. Те да бъдат по-интегрални, по-общи, и да насочват към овладяване на умения, на компетентности и да се усвояват знания, които са по-практически приложими. Учениците, които имат слаби, средни или средно добри оценки, са двойно по-малко отколкото учениците, които са с много добри и отлични оценки. Това се дължи на усилията на цялата образователна система за повишаване на резултатите. Още миналото лято, миналата есен проведохме няколко срещи с регионалните управления на образованието и дадохме насоки за това как да се преодолеят някои дефицити. Всичко на училищно ниво, което може да бъде направено, е направено. В почти всички училища са проведени пробни изпити, което е изключително важно за учениците", поясни тя.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама