Марк Зукърбърг: Аз създадох „Фейсбук”, аз съм отговорен – това беше моя грешка
„Аз създадох „Фейсбук”, аз съм отговорен за това, което се случва. Това беше голяма грешка и това беше моя грешка, за която съжалявам и се извинявам”, заяви създателят на световната социална мрежа Марк Зукърбърг по време на изслушването пред американския Сенат.
Той се изправи пред сенаторите, за да обясни как компанията ще реагира на скандала с изтичането на данни към „Кеймбридж аналитика”.
„Днес е очевидно, че не сме направили достатъчно, за да предотвратим злоупотребата. Не сме предприели достатъчно мерки и това беше голяма грешка”, коментира Зукърбърг, допълва Бтв.
В началото на изслушването, той прочете своето изявление, което е дълго седем страници пред американския Сенат. В него Зукърбърг посочва, че компанията е била уведомена за злоупотребата с лични данни още през 2015 г., когато компанията забранява и изтрива приложението, което краде информацията.
„Миналият месец разбрахме от „Гардиън”, „Ню Йорк Таймс” и „Канал 4”, че „Кеймбридж Аналитика” може и да не са изтрили личните данни, с които разполагат, както ни бяха уведомили. От там ни увериха, че са ги изтрили и се съгласиха да направим одит на фирмата с екип, нает от нас”, посочва Зукърбърг.
Относно обвиненията за руска намеса в американските избори, отново през социалната мрежа, Зукърбърг коментира, че компанията е реагирала „прекалено бавно” на руската намеса.
Според данните на компанията по време на изборите е възможно около 126 млн. души да са били „изложени” на подвеждаща и манипулативна информация, разпространена във „Фейсбук” от Агенцията за интернет изследвания. Това е компания, която е свързвана с руска пропаганда и разпространение на фалшиви новини.
„Мой приоритет винаги е било да свързвам хората и да изградя едно общество. Създадох „Фейсбук” когато бях в колежа. Извървях дълъг път от тогава. Сега служим на повече от 2 млрд. души по цял свят, всеки ден. Дълбоко вярвам в това, което правим. Съзнавам, че това, за което говорим днес, не е предизвикателство само за „Фейсбук”, а за цялото ни общество”, коментира още Зукърбърг.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!