"Маркет ЛИНКС": ГЕРБ води с 10% разлика, 7 партии влизат в парламента, още 3 са на входа
Кадър БТВ
Седем партии влизат в 51-ото Народно събрание. Понастоящем българите не да удовлетворени от политическата ситуация. „Българското общество не просто иска изпълнителна власт, а политическа отговорност за бъдещето на страната, защото това безвремие не действа добре и не можем да се организираме като държава, за да продължим напред. Това може да изиграе положителен ефект върху мобилизацията на българските граждани на предстоящия вот“. Това заяви пред бТВ социологът от "Маркет ЛИНКС" Добромир Живков по повод новото проучване на агенцията.
Няма перспектива за формиране на устойчиво управление след предсрочните парламентарни избори на 27 октомври.
17% доверие при Димитър Главчев е приемлив процент предвид политическата ситуация. По-високо е било доверието по времето на служебния кабинет на Гълъб Донев.
Седем партии влизат в 51-ото Народно събрание. Това сочат данните от национално проучване, финансирано и реализирано съвместно от bTV и „Маркет ЛИНКС“, проведено сред 1014 лица над 18 г. в страната в периода 15-20 октомври по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.
ГЕРБ-СДС са първа политическа сила с 24%, следвани от ПП-ДБ с 14,1% подкрепа. „Възраждане“ са трети с 13,1%, а четвърта политическа сила е Алианс за права и свободи с 8,3% подкрепа.
Следват „ДПС - Ново начало“ със 7,2% подкрепа, „БСП - Обединена левица“ със 7% и „Има такъв народ“ с 4,6%.
Партия „Величие“ е близо до 4-процентната бариера и към момента е с 3,6% подкрепа. Под чертата остават и „Синя България“ с 2,8%, както и МЕЧ с 1,6%.
Според Добромир Живков може да се очаква избирателната активност да е подобна на тази през месец юни.
„Има резерв за това да се влезе в изборите с една по-нормална избирателна активност“, допълни той.
Около избори удовлетворението от посоката на развитието на страната достига критични стойности, коментира Добромир Живков.
Около 70-80% са неудовлетворените, а удовлетворените са много малко – около 10%.
Данните са от национално проучване, финансирано и реализирано съвместно от bTV и „Маркет ЛИНКС“, проведено сред 1014 лица над 18 г. в страната в периода 15-20 октомври по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!