Мъж "смени" ПИН кода на банковата си карта и му източиха 23 хиляди лева

06.10.2024 / 18:42 1

Пиксабей

Източиха 23 000 лева от сметката на българин чрез 58 тегления, които не са били прекъснати или блокирани от банката

През последните месеци зачестяват случаите на т.нар. "фишинг" атаки срещу банкови клиенти в България. Жертва на подобна измама става и мъж от София, който за един ден губи 23 000 лева от личната си сметка, предаде БТВ.

На 17 юни тази година потърпевшият получава имейл, който на пръв поглед изглежда изпратен от банката му. В съобщението се твърди, че има проблем със сигурността на профила му и се изисква незабавна промяна на данните за достъп. Подведен от професионалния вид на имейла, клиентът последва линк към фалшив сайт, наподобяващ този на банката, информира bTV.

"Профила си промених, съответно ПИН кодове и така нататък за вход - временни кодове. Всичко въведох и ми казаха, че всичко е променено. И се оказа, че парите са ми изтеглени", споделя пострадалият, пожелал анонимност.

Експертът по киберсигурност Ясен Танев обяснява механизма на измамата: "Представете си как изглеждат нещата от другата страна - престъпници седят на техните компютри - в момента, в който кликнете върху зловредния линк, те получават потребителското име и парола. Въвеждат ги в легитимния сайт на организацията, след което вие получавате истински SMS в потвърждение, което се въвежда в тяхната система, те веднага взимат този код и влизат от ваше име. Започват да извършват от ваше име действия, които да прехвърлят изцяло контрола върху парите ви. Те увеличават кредитния лимит, за да могат спокойно да извличат средства."

Първият съмнителен превод от 2700 лева е засечен от банката и клиентът е уведомен по телефона. Въпреки че той веднага поисква блокиране на картата си, в рамките на следващия час са извършени още 58 трансакции на обща стойност 23 000 лева.

Потърпевшият изразява недоумение от реакцията на банката: "Не може един човек, дори да има някакво задължение, няма да го извършва с 58 трансакции за минути, а ще го направи от един път".

От своя страна, банковата институция заявява в писмен отговор до клиента, че са предприели всички необходими мерки според закона. Те подчертават, че клиентът носи отговорност за опазването на личните си банкови данни. Според тях, извършените 58 картови трансакции "не биха могли да свидетелстват за неправомерна употреба на банковата карта на пострадалия".

Случаят повдига въпроси относно ефективността на банковите системи за сигурност и необходимостта от по-строги мерки срещу киберпрестъпленията. Експертите препоръчват повишено внимание от страна на потребителите при боравене с лични финансови данни онлайн.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
kjk (преди 2 месеца)
Рейтинг: 90070 | Одобрение: 11250
Бурканбанк е спасението!!!;):wassat::woot:

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама