Мета пуска платен абонамент на Фейсбук и Инстаграм без реклами в ЕС заради нова регулация

04.09.2023 / 16:27 0

Кадър Пиксабей

Според информация на The New York Times Meta може да добави платена опция за абонамент към Instagram и Facebook в Европа. Новото ниво ще бъде без реклами, като има за цел да отговори на разпоредбите на Европейския съюз (ЕС), които удариха някои от най-доходоносните модели за събиране на данни на компанията.  

През април Meta разкри, че рекламите в ЕС съставляват 10% от общите приходи на компанията, предаде Профит. 

Това ще бъде първият път, в който компанията се отклонява от стандартния си модел на единна безплатна платформа, поддържана от реклама и свързаното с нея събиране на данни. NYT твърди, че тя все пак ще продължи да предлага безплатни версии на Facebook и Instagram, поддържани от реклами, в ЕС, като все още не е ясно кога точно ще пусне безрекламните нива и колко ще струват те. 

Социални мрежи на прицел: Законът за интернет съдържание в ЕС влиза в сила. Платформите за социални медии, които са на прицел, включват Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, YouTube, Snapchat, LinkedIn и Pinterest

"Вътрешни лица" от компанията, цитирани от NYT, смятат, че предлагането на платен вариант без реклами може да помогне за "облекчаване на опасенията на някои европейски регулатори", дори ако малко хора го използват. Незадължителното ниво "може да обслужва интересите на Meta в региона", добавят те. 

Вариант без реклами за европейските потребители ще отбележи едно от най-значимите разделения между потребителските технологии в ЕС и САЩ, тъй като Meta и други социални платформи са принудени да се адаптират с навлизането на GDPR и други сходни разпоредби. През май ЕС глоби собственика на Facebook с 1,2 млрд. евро за това, че е преместила данни на граждани на ЕС на сървъри, базирани в САЩ. Освен това през 2022 г. компанията беше глобена с 265 млн. евро за това, че не е успяла да предотврати извличането и публикуването в интернет на мобилните номера и други данни на милиони потребители на Facebook. 

"Това показва, че технологичните компании се съобразяват с цифровите разпоредби на ЕС, което предполага, че те остават подчинени на правителствата, а не обратното", коментира професорът по право от Колумбийския университет Ану Брадфорд пред The New York Times. 

 

 


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама