Министър Гвоздейков: Дефектите на хеликоптера за спешна помощ са отстранени

18.03.2024 / 16:00 6

Снимка Булфото

Хеликоптерът за спешна помощ, с който се сдоби България, вече отговаря на всички изисквания за започване на работа.

„България Хели Мед Сървиз“ ЕАД вече има сертификат за авиационен оператор за извършване на операции за спешна медицинска помощ по въздух – HEMS. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков днес по време на първия тренировъчен полет с българския хеликоптер.

„Изпълнението на демонстрационния полет е част от процедурата по сертифициране на авиационния оператор. Съгласно европейското законодателство всеки един от пилотите трябва да премине обучение от около 10 часа за работа с този хеликоптер, след което машината може да бъде въведена в експлоатация и да започне да изпълнява HEMS мисии“, посочи Георги Гвоздейков.

Той поясни, че днешният демонстрационен полет се осъществява в присъствието на инспектори от ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“, които ще извършат финална оценка на готовността и подготовката на авиационния оператор.

„Имаше доста грешна информация за изправността на хеликоптера. Дефектите са отстранени още преди той да дойде в България. Летял е под надзора на италианските власти. Дали биха си позволили това, което се разпространяваше в пространството? Категорично не“, каза Гвоздейков и добави, че сигурността в авиацията е на първо място.

„България Хели Мед Сървиз“ вече предприе стъпки за изграждане на собствена организация за обучение на пилоти и очаквам до есента дружеството да придобие два учебни хеликоптера и да започнат подбор на млади хора, които искат да се занимават с тази дейност, обяви транспортният министър, пише novini.bg.

Георги Гвоздейков допълни, че основната цел е операторът да започне самостоятелно да извършва обучението и подготовката на кадрите, което ще даде сигурност и стабилност в развитието на проекта.

Министърът Гвоздейков заяви, че пилотите за втория хеликоптер в момента се обучават в Италия. Усилено се работи и върху подготовката на втората оперативна база, която ще бъде на територията на летище Бършен в Сливен. Там ще бъде позициониран вторият хеликоптер, който се очаква да пристигне през месец юни и ще обслужва източната част на България. Третият хеликоптер ще пристигне в средата на декември в базата в Долна Митрополия и е предвидено да обслужва Северна България.

Пред медии министър Георги Гвоздейков коментира и готовността на страната ни за влизане в Шенген по въздух.

България е готова да изпълнява процедурите по въздушен Шенген. В това се убедих лично по-рано днес, по време на инспекция на Летище София, където се запознах на място с процеса по подготовка, посочи министърът на транспорта и съобщенията.

Той обясни, че през миналата седмица екип от Европейската комисия също инспектира столичното летище, преди 31 март, когато България ще влезе в Шенген по въздух.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
0
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 166386 | Одобрение: 32671
Точно тава казах - на личните ВС не е задължително да има НПИ защото не подлежат на ОК. Ако катастрофираш - проблемът си е само твой. Прави се разследване, установява се "вероятната" причина за катастрофата, която почти винаги е "пилотска грешка" и толкова...Но когато ВС, е собственост дори и на частен авиопревозвач е задължено да има НПИ и записите от него се четат периодично от ОК и се архивират в техническото досие на машината. В противен случай му се отказва регистрация от ГВА или не му се издава лиценз за авиопревозвач. Навремето така отнеха лиценза на "Еър Зори". Самолетите бяха много стари и КВР можеше да им се направи само в завода на Илюшин.  Сумата беше много голяма и затова издаваха фалшиви протоколи за извършени прегледи от техните техници. Но...От ГВА ги надушиха и им отнеха лиценза за авиопревозвач. Принудиха се да продадат машините на руснаците и фалираха....Идеята е при евентуална катастрофа да се разследва причината и да се адресират съответните искове до виновника - конкретен служител или производител. Защото исковете са големи.
3
0
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 343652 | Одобрение: 55517
Серж, не съм много наясно с европейските правила, но знам, че има разлики....Например моята Чесна 150 нямаше черна кутия и ми беше казано, че мога да летя в Европа с американския си лиценз, както и европейци с техните лицензи в Щатите, но има разлики....Та значи до 2018 черна кутия на медицински хеликоптер беше опция, след което NTSB която отговаря за безопасността на полетите издаде заповед за монтиране на черни кутии на всички медицински хеликоптери.....САЩ са голяма държава с повече от 4 000 такива машини и някои си направиха оглушки.....За последните 5 години се разбиха 7 такива и организацията взе нещата по-откъсо, особено след смъртта на Коби.....Всички минават преглед и който няма – ще стои на земята.....Нещо повече : Има заповед за монтиране на черни кутии на всички хеликоптери, както при военните на 6 фирми производители : Сикорски, Еърбъс, Белл, МД, Робинсън и ЛЕОНАРДО......Заповедта е била издадена преди две седмици и мърдане няма.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
0
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 166386 | Одобрение: 32671
НПИ не е опция! Част е от ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО приборно оборудване на ВС от ГА! Особено за медицински цели.  Опция се явява единствено, ако ВС е лична собственост на физическо лице - личен самолет, автожир, хеликоптер и др. Там няма ОК, който да чете записите. Във всеки друг случай е задължително! Иначе не получава регистрация от ГВА. А там са едни гнусни копеленца, дето само търсят сламка да се захванат за нея ш да те прецакват редовно и по много! Отидоха си старите пилоти и авиоинженери от ГВА и сега там са на власт разни калинки от ВИФ, УНСС, ВСУ и прочее "ковачници на авиационни кадри"...Болест Които не са виждали самолет отблизо, но се репчат и създават главоболия на авиопревозвачите постоянно.Болест
3
0
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 343652 | Одобрение: 55517
Черната кутия в случая е само опция.....Без черна кутия хеликоптерът може да лети и е операционно годен....Сертифициран е от когото трябва и това е достатъчно....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
0
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 166386 | Одобрение: 32671
Ами, Крон...Доколкото си спомням същият този министър каза, че хеликоптерът имал бордови самописец, но той нямал инсталиран софтуер за свързване с компютъра на машината...Още тогава казах, че в такъв случай, хеликоптерът разнася една безполезна кутия насам натам...Не че това пречи на полета! Все едно да нямаш приборно табло на автомобила, но всичко друго да му е наред. Колата пак ще си върви, но нямаш никаква информация, за нито един параметър. Каза са също и че вратите нямали уплътнения...За медицинското оборудване нищо не мога да кажа защото може да сме се договорили да го монтират тук. Има такива фирми. Мога само да предполагам, дали покрай политическия пиар, който трябваше да убеди българите, колко са велики от ПП и ГЕРБ, че виждаш ли - те УСПЯХА да докарат първия хеликоптер, не са се направили някои договорки на много високо ниво за транспортиране на машината с множество недоокомплектовки...Което си е направо престъпление! Ако (не дай си Боже) хеликоптерът беше катастрофирал по време на прелитането, никой нямаше да има информация, какво точно се е случило...
1
0
MrBean (преди 2 месеца)
Рейтинг: 138116 | Одобрение: -2049
Да сме наясно. Хеликоптерите нямат никакви дефекти.Просто в комисията има представител на Герб и той играе сечено.Нямали "черни кутии",ами как тогава ще долетят от Италия до тук? Нека Серж каже,че разбира.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама