Министър Каракачанов изригна в ефира: Не може фирма за банички и бикини да обжалва решение за ремонт на техника на МО и...
Военният министър Красимир Каракачанов бе гост на „Тази сутрин” по БТВ. Той коментира трагедията с падналия хеликоптер край Пловдив и засегна горещи проблеми в армията.
Ето какво каза Каракачанов:
„Две са версиите за падането на хеликоптера - повреда в опашния винт или пилотска грешка. Записите от черната кутия и други данни ще установят коя е причината.
Между 2 и 3 секунди е било падането на хеликоптера, той е бил ниско над земята и за толкова кратко време пилотите не са имали време да реагират.
Разговарях с единствения оцелял – бордови инженер Алексей Каменов. Той бе транспортиран във ВМА, комуникативен е, няма травми, спомня си някои неща. Зададох му два-три въпроса, но разпит не е проведен. Има травма на гърдите, счупени ребра, травма на глезена и аркада. Неговият спомен е бегъл, неговият късмет е бил, че се е намирал в задната част и е вдигал въжето с лебедката след края на упражнението, изпълнявал е тренировка по мисия спасяване, а хеликоптерът се е ударил с предната част. Неговият спомен е, че хеликоптерът се е завъртял за две секунди.
Хеликоптерът е бил на ремонт през 2016 година и има 500 летателни часа. Излетял е малко повече от 317-320 часа. Преди фаталния полет е изпълнявал три други задачи през деня – със специалните сили в Цврънча и две подобни тренировки на летище Крумово. Машината е била в изправност.
Имаме пет МИ-16 и никой не лети в момента. Парадокс е, че техника на МО не може да се ремонтира в завод на МО без обществена поръчка. Всяка една фирма има право да обжалва. Когато бяха отпуснати 42 млн.лева за ремонт, една украинска фирма, която не е заинтересована, обжалва и спря процедурата.
За МИ-16 от бюджета на МО бяха отпуснати 3,7 млн.лева за ремонт. Поръчката бе обжалвана от една фирма на девойка на 27, 28 години и поръчката бе забавена с няколко месеца. И втория хеликоптер, който трябва да бъде ремонтиран, още не е.
Във вторник ще предложа промени в Закона за обществените поръчки, защото не може фирма, която продава банички или бикини, да обжалва ремонт на хеликоптер. Може ли всеки един да обжалва техника на МО да не бъде ремонтирана в собствен завод на МО?
От 245 наши пилоти на щат сега, летят само половината, защото няма на какво да летят. Техника има, но тя не е отремонтирана.
Имаме пет МИ и петте не летят, трябват 25 млн. лева за ремонт. От четири МИ-16, лети един, нужни са 24 млн.лева за ремонт. От кугърите летят три-четири, от Бел само три летят...”
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!