Министърът на транспорта: 175 млн. субсидия се дава всяка година на БДЖ
Редактор: Иван Гошев
e-mail: ivan_goshev_petel.bg@abv.bg
Кадър: Нова тв
"БДЖ е търговско дружество, холдингова структура, имем холдинг и две дъщерни дружества. Това са "Товарни превози" и "Пътнически превози". Товарни превози са на пазарен превоз, тоест либерализирана компания. Пътнически превози са субсидирана компания. Субсидията 175 млн. на година отиват в БДЖ за компенсиране на дефицит и да се поддържа една достъпна транспортна услуга. Проблемът, е че все по-голяма е субсидията, все по-малък е броя на превозваните пътници. Амбицията на новото ръководство е голяма. В момента има недобре поддържан състав - мотриси и локомотиви. Състоянието на пътническите вагони също не е добро., и като качество, и като количество. Трябва да се оптимизира ремонта, колкото може повече да се вкарат в годишната задача, да се оптимизират обществените поръчки. Няма вариант на приватизация от държавата", коментира министъра на транспорта Росен Желязков в предаването "Плюс-минус".
На въпрос относно качеството на магистралите той отговори:
"Много е лошо, когато се настройват едни части от обществото към други части в търсене на бързи решения. Особено, когато замирише на избори. Това е много вредно. Ние настройваме и създаваме сами в себе си едно недоверие. България за 4 години увеличи БВП с 30%, за същия период увеличи данъчните постъпления с 40% . От друга страна минималната работна заплата се увеличи с 50% за същия този период. Това означава, че икономиката работи", заяви още той.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!