Момиче разкри в Тик Ток какво се крие зад цветните бонбони "М и М"
Кадър Еван Адамс
Зад почти всеки световноизвестен продукт или марка се крие страхотна история.
Понякога е толкова невероятна, че изглежда като някакво стечение на обстоятелствата, че изобщо дадено изделие се е появило на бял свят.
Клеър Динхът в "Тик Ток" разказа историята на бонбоните M&M's и събра милиони гледания.
Зад този продукт се крие семейна драма.
Едва ли някой предполага каква драма се крие зад тези цветни бонбони с личица на малки човечета и буквата "М".
Тя разкри, че името на шоколадовите бонбони означава Марс и Мъри на името на шоколадовите наследници и бизнес сътрудници Форест Марс старши и Брус Мъри.
Брус беше син на изпълнителния директор на американския гигант "Hershey" Уилям Мъри, докато Форест беше син на друг бизнесмен - основателя на "Mars" Франк К. Марс.
Концепцията за покрития с бонбони шоколад обаче е била копирана от Форест Марс от британските "Smarties" , която той е срещнал по време на Гражданската война в Испания (1936–1939).
През 30-те години на миналия век Форест Марс-старши , син на основателя на Mars Company, Франк С. Марс, видял войници в Испанската гражданска война да ядат произведени в Британия "Smarties".
Това са шоколадови пелети с цветна обвивка от това, което сладкарите наричат твърдо паниране (по същество втвърден захарен сироп), заобикалящо отвън, предотвратявайки разтапянето на сладките (бонбони).
Логично било Форест да отиде при баща си и да му каже за идеята, за да направят нов продукт.
Не станало обаче така.
Причината била, че Форест бил скаран с богатия си баща собственик на Марс.
Тъй като не искал да споделя идеята си с баща си, когато планирал да пренесе идеята в САЩ, той се обърнал към конкурента на семейството си, Hershey's.
"Аз съм син на Марс, но не искам да давам тази идея на баща си", казал Форест на конкурента, който видял в идеята бизнес за милиони.
Така че те заработили заедно и създали тези малки бонбони.
Клеър разкрива, че заедно със сина на изпълнителния директор на Hershey Брус е създал M&M's и двамата решили да кръстят марката на себе си от първите букви на имената им.
„След влизането на САЩ във Втората световна война бонбоните се продават изключително на военните, което позволява устойчивият на топлина и лесен за транспортиране шоколад да бъде включен в дажбите на американските войници."
Мнозина останаха очаровани от интересната история.
„Когато войната свърши и военнослужещите се върнаха у дома, те бяха пристрастени.“, посочва Дейли мейл.
M&M не са имали печат с подпис „M“ до 1950 г. и клиентите са били насърчавани да „Търсят M на всяка бройка“, за да са сигурни, че получават истинското нещо.
Мнозина бяха очаровани от историята на популярния шоколад.
@condimentclaire Replying to @Tweb212 ♬ original sound - Claire
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!