Можело, значи: Регистрирането на кола стана фасулска работа

07.06.2018 / 15:25 2

Снимка: marica.bg

Сигурно всеки пловдивчанин си спомня как допреди година за регистрация на автомобил в КАТ се чакаше не часове, а по няколко дни. Хората не спираха да си купуват коли, но преживяването беше, меко казано, неприятно, пише marica.bg.

Тогава опашката от подредени едно след друго МПС-та задръстваше улица „Напредък“, стигаше чак до Голямоконарско шосе и често завиваше и по него. Нещастни шофьори спяха по две денонощия в автомобилите си, за да си пазят ред. А мургави далавераджии предлагаха срещу кръгла сума да прекарат колата по-бързо през регистрация по втория начин.  

Миналото лято обаче този кошмар изчезна като с магическа пръчка. И докато по други градове в страната подобни неразбории продължават, теренът пред КАТ в Пловдив изведнъж се оказа оазис на спокойствието и дори го дават за пример. Опашките се стопиха, шофьорите не са изнервени и чудо - служителите са усмихнати, доколкото могат.

През годините „Марица“ неведнъж е описвала патилата на водачи, хванати в административния капан на КАТ. Затова и сега решихме да проверим от първа ръка наистина ли обслужването е променено, или това е просто поредният пиар на МВР.

Във вторник, малко предобед, екипът ни пристигна пред административната сграда на „Пътна полиция“ до Руския пазар, за да направи репортерска инспекция на ситуацията. За разлика от миналата година, сега на оградения паркинг за чакащи за регистрация имаше едва десетина автомобила, строени в две редици. На улицата не се забелязваха превозни средства.

Пред гишетата за подаване на заявления пък стояха петима шофьори. Заговорихме се с един от тях - пловдивчанина Иван Зеков. Оказа се, че пенсионираният зъболекар си е купил от автосалоните край село Труд „Фолксваген Поло“ втора ръка и сега трябва да го регистрира. Заедно с него екипът ни мина през цялата процедура, за да види как се случват нещата.  

„Наистина съм учуден, че ги няма онези опашки отпреди години. Тогава се чакаше много по-дълго“, призна Иван Зеков.  

Сутринта около 9,30 ч. той докарал с платформа новата си придобивка на 4 колела, която се нуждаела от номера. На паркинга го посрещнал униформен служител и го насочил към опашката за регистрация на коли втора ръка. На друга опашка пък били подредени новите автомобили, чакащи първоначална регистрация.

„В един от пунктовете до КАТ платих „Гражданска отговорност“ и се върнах на паркинга. Имаше доста хора пред мен, но всичко върви с нормална скорост“, коментира човекът. Останалите мъже пред вратата също потвърдиха, че това чакане е нищо в сравнение с преди.  

Макар че след 12 ч. има регламентирана обедна почивка на чиновниците, се оказа, че дори по това време има дежурни гишета, за да не секва процесът.

Точно в 12,09 ч. вратата на помещението се отвори и служител покани Иван да влезе, за да подаде заявление за регистрация. Само 4 минути по-късно мъжът вече беше обслужен и в 12,13 ч. потегли с полото си към халето за прегледи. Заедно с наръча документи, които беше получил, стискаше и листче с номер 130.  

Пред него обаче отново имаше десетина чакащи леки автомобила, разпределяни в два успоредни канала. Почти час по-късно - в 13,10 ч., черният фолксваген на Иван Зеков вече беше стъпил на валовете за проба на спирачките. Последва сверка на номерата на рамата и двигателя. Цялата процедура отне двайсетина минути и в 13,30 ч. пловдивчанинът паркира колата си в задния двор пред другото хале, където поставят номерата.  

Преди това обаче му предстоеше минаване през още един ред гишета. По озвучителната уредба прозвуча глас, викащ номер 115. Зеков, който беше получил номер 130, поседна на един от столовете пред помещението, за да изчака реда си на хлад. Там се намира и единствената благина за чакащите - кафе машина и вендинг автомат с разнообразни безалкохолни напитки и глезотии.

Неприятно впечатление правеха единствено разпилените по земята фасове, макар че по стъклата на халето навсякъде бяха налепени табели, че пушенето е забранено.

Редът на Иван дойде неочаквано бързо и той влезе, за да получи номерата и талоните на новата си кола. На последното гише го чакаше и ПОС терминал, на който да плати за предоставената услуга, без да се разхожда до банката в съседство и без да плаща комисиона.

С номерата под мишница Зеков се запъти към последното хале, където чевръсти работяги инсталират регистрационните табели. Малко след 14 ч. работата по регистрацията на фолксвагена беше приключила окончателно и Иван потегли навън.  

Така репортерският хронометър беше стопиран на 4 часа и 42 минути - толкова време беше изтекло от пристигането на героя ни пред КАТ до излизането му с регистрирано возило.

Шефът на сектора: Има указателни табели, само трябва да ги прочетеш

Докато чакахме заедно с главния герой на репортажа ни да минем през всички гишета, няколко души спряха до нас, за да попитат какъв е редът. Единият се интересуваше къде да застане, за да си регистрира мотора. Друг пък беше дошъл да бракува старата си кола и приятно се изненада, когато му казаха, че за тази услуга има отделно гише и не се чака на опашката за регистрации.

Внезапно около обяд в двора на КАТ се появи не друг, а лично директорът на пловдивската полиция ст. комисар Атанас Илков. Придружаваше го началникът на КАТ гл. инспектор Димитър Димитров. 

Оказа се, че дори голямото началство често прави проверки на място, за да е убедено, че новият тертип на работа, въведен преди няколко месеца, действа безотказно и гражданите са доволни от обслужването.

"За улеснение на хората на няколко места пред всяко помещение сме поставили големи указателни табла със скици, на които е написано на кое гише какви услуги се извършват. Пристигащите граждани просто трябва да ги погледнат, да прочетат къде се предлага тяхната услуга и да се насочат натам. Ако не им е ясно, на място има и компетентен служител, който ще им обясни къде трябва да чакат", разясни организацията гл. инспектор Димитров. 

Оказа се, че през последните месеци в КАТ-Пловдив дневно се обслужват между 800 и 900 души. Най-голям е напливът на регистрациите, където средно на ден минават около 400. Те обаче също са разделени на няколко потока - според вида МПС и според това дали освен регистрация е необходима и идентификация на докараното МПС. това се прави за новозакупени возила без родни номера или такива с регистрационни табели от други области на страната. 

За останалите, които прехвърлят собственост на коли с пловдивски номера или които вадят транзитни табели, са гишетата вляво от централния вход на сградата. Във фоайето за администрацията пък са гишетата за плащане на глоби. Отвън вдясно, под дебела липова сянка, пък е входът за подаване на документи и получаване на готовите шофьорски книжки.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама