НАП откриха нарушения в 479 обекта в планинските ни курорти

25.03.2025 / 17:49 3

Снимка: Пиксабей, илюстративна

НАП установи нарушения в 479 търговски обекта в планинските ни курорти. В рамките на зимната контролна кампания, която стартира на 3 януари, служителите на „Фискален контрол“ са проверили над 1500 заведения, магазини и хотели в Банско, Разлог, Добринище, Баня, Боровец, Смолян и Пампорово. 

Разкритите от фискалните инспектори нарушения са: неиздаване на касови бележки; разминаване между маркираните на фискалното устройство суми и наличностите в касата; документи за продажба, неотговарящи на изискванията, погрешно начисляване на ДДС, което за ресторантьорите от 1 януари е 20%, а не 9%, както беше през последните няколко години, съобщават от НАП. 

Заради констатираните нарушения, на 453 от търговците са издадени актове за установяване на нарушение, 14 предстои да бъдат санкционирани, а 57 от проверените търговски обекта подлежат на запечатване.

В рамките на контролната кампания данъчните инспектори са извършили т.нар. „явно наблюдение“, което означава, че те са се легитимирали и в продължение на няколко дни са присъствали в заведението или хотела. По този начин те са проследили постъпленията, след което са ги сравнили с продажбите в предходни периоди. В проверките се е включил и "таен клиент", чрез който безспорно е установено, че част от търговците не издават документи за извършените продажби. 

В 243 от ресторантите проверяващите са констатирали  некоректно отчитане на ДДС от 9% вместо 20%.  В 59 от проверените търговски обекта на клиентите не е издадена касова бележка. Това е опит за избягване на изискванията за отчитане на продажбите, което е основание за налагане на санкция, включително „запечатване на обект“. 

В случай че потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Това е предвидено в Закона за ДДС и цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права. С цел да предпази потребителите и техните права, НАП изработи електронна брошура, която разяснява защо е важно да се изисква документ за продажба. 

Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play.

Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
MrBean (преди 8 месеца)
Рейтинг: 201820 | Одобрение: -1610
Нали в закона за бюджета специално пише "подаръци от фирми".
1
0
skokos (преди 8 месеца)
Рейтинг: 14149 | Одобрение: 2354
Ако НАП някъде не са открили нарушение, значи успешно са ги подкупили.
0
0
MrBean (преди 8 месеца)
Рейтинг: 201820 | Одобрение: -1610
А Лукойл има ли нарушения?

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама