На 27 юни е роден Нико Росберг
снимка: Morio, Уикипедия
Нико Росберг (на немски: Nico Rosberg; произношение на немски: ˈrɔsbɛɐ̯k, на шведски: ˈruːsbærj, Русбери) е немски бивш пилот от Формула 1. Роден е на 27 юни 1985 година във Висбаден, Германия.
Син е на финландския пилот от шведски произход Кеке Росберг, шампион във Формула 1 за 1982 година, но се състезава под немски флаг заради националността на майка си (германка). Израснал е в Монако. Говори свободно немски, английски, италиански и френски език, но не говори фински език.
Нико Росберг започва кариерата си с картинг през 1996, когато е на 11 години. През 2002 отива в немската Формула БМВ, където печели титлата с девет победи.[1] Това е причината впоследствие да стане част от тима на баща си във Формула 3, където се състезава до 2004 г.
Младият пилот започва да се състезава в новите GP2 серии от тима ART. Там той демонстрира видимо превъзходство над другите пилоти и печели шампионата, въпреки че колите са еднакви. Това поражда съмнения, че Росберг е подпомогнат от тима си в техническо отношение. Патрик Хед опровергава спекулациите твърдейки, че „отговорно лице“ е казало, че колата на ART е била еднаква с другите в GP2 сериите.
През 2002 Росберг прави тестове на болида на Уилямс. Тогава той е на 17 години и става най-младият пилот управлявал автомобил от Формула 1.
През ноември 2005 Росберг е обявен официално за пилот от Уилямс за сезон 2006.
Още в първото си състезание в Бахрейн той смайва с постижението си. Въпреки инцидент в началото, заради който влиза в бокса, той успява да постигне най-добро време (Росберг става най-младият пилот постигнал най-добро време) и да завърши седми, влизайки в зоната на точките.
Това се счита за голям успех, тъй като това е първото му състезание, а и болидът на Уилямс се счита за по-бавен от другите.
На следващото състезание в Малайзия Росберг се представя добре на квалификацията и стартира от трета позиция, но двигателят му не издържа и гръмва по зрелищен начин няколко обиколки след старта.
Още в началото на Гранд При на Австралия участва в катастрофа с Фелипе Маса и други пилоти. Маса отпада веднага, защото болидът му е унищожен, а Росберг губи задното си крило и е принуден да прекрати участието си.
През 2007 г. Росберг печели 20 точки и завършва на девето място в крайното класиране на пилотите. Най-доброто му класиране е за Голямата награда на Бразилия, последното състезание за сезона, където завършва четвърти.
През следващия сезон постига първите си класирания на подиума – второ и трето място. Въпреки това завършва сезона на 13-о място в класирането на пилотите.
Прогресът му продължава през 2009. Браун ГП (по-късно Мерцедес) вижда, че таланта му надхвърля Уилямс, за който кара и го привлича през 2010.
Сезон 2010 Нико Росберг посреща като пилот на Мерцедес. Завършва сезона с три подиума през сезона, като надминава представянето на легендарния си съотборник Михаел Шумахер.
През 2013 г. като съотборник на Нико, на мястото на Шумахер, влиза Люис Хамилтън.
Най-добрият му сезон е 2016 г., когато спечелва 9 състезания. Става световен шампион, след напрегнат сезон със съотборника си Люис Хамилтън до последното състезание в Абу Даби, изпреварвайки го с 5 точки. Люис Хамилтън, спечелва 10 старта, но е преследван от повреди в колата през целия сезон.
Пет дни по късно на 2 декември 2016 г. обявява напускането си на Формула 1.
Завършва кариерата си с 206 състезания, от които е спечелил 23 победи, а 56 пъти се е класирал сред първите трима. Има 30 полпозишъна в кариерата си.
Нико Росберг е участвал в повече състезания от баща си.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

