На Аспарухов мост: Пет катастрофи за по-малко от 25 минути
Юлия Георгиева
Пет катастрофи са станали в рамките само на няколко минути на Аспарухов мост в съботния следобед. Първият сигнал е получен в 16,25 часа, а втория точно пет минути по-късно. Останалите три сигнала за пътни произшествия на моста са подадени през 3-5 минути, потвърдиха от пресцентъра на варненската полиция. Вследствие на инцидентите се образува доста досадно задръстване, алармираха наши читатели.
За щастие при сблъсъците, във всеки от които са участвали по две коли, пострадали хора няма. Щетите са материални и леки, допълниха още от полицията.
За пореден път варненци се чудеха защо в такава ситуация не се задейства системата за пренасочване на трафика, която съществува на Аспарухов мост, за да се облекчи движението. Тя представлява подвижни прегради в двата края на моста, които са част от разделящата двете платна за движение мантинела, както и 79 пътни знака, които обичайно са закрити, но при нужда указват временната реорганизация на движението. Когато системата влезе в сила при дадени обстоятелства, цялото движение по моста се извършва в едното платно, като то от еднопосочно става двупосочно.
„За да влезе в действие тази система за реорганизация на движението, се изисква време и това се прави по предварителен план. Тя не служи за по-леки катастрофи, а при много тежки инциденти или при ремонт на платно от моста, защото иначе не е ефективна“, коментира говорителят на варненската полиция Ивана Милева. Тя обясни, че нуждата от подготовка и време за въвеждане на системата се обуславя от факта, че реорганизацията на движението не може да се случи директно от двата края на Аспарухов мост, а още при предходните кръстовища. Причината е, че потокът от автомобили в платното в посока Варна – кв. „Аспарухово“ се осъществява по три ленти. Шофьорите обичайно се „вливат“ в двете ленти за движение по моста. В случай, че системата е задействана, водачите ще трябва да се пристроят и да продължат движението си само в една лента по моста. И за да се избегнат предпоставки за пътни инциденти и хаос, шофьорите трябва предварително да са предупредени със съответните указателни табели още преди моста. „На практика при леки инциденти на моста движението, макар и затруднено, е по-бързо, отколкото ако се въведе системата за реорганизация, защото водачите разполагат с повече ленти за движение. В противен случай ще трябва да ползват само две ленти, като всяка от тях поема насрещното“, обясни Милева. И още нещо – задействането на системата отнема време и докато се осъществят всички мероприятия по отклоняването на движението, на практика пътният инцидент, станал на моста, вече ще е обслужен, а колите изтеглени. В този случай двете дейности ще вървят паралелно и ще се обезсмислят.
*снимката е илюстративна