Над 300 милиона лева може да излезе ремонтът на Аспарухов мост

30.11.2023 / 10:14 6

Снимка Булфото, архив

Средства за ремонт на Аспарухов мост са предвидени в инвестиционната програма на агенция „Пътна инфраструктура” за следващата година. Предвижда се да бъдат ремонтирани участъците от 7-ми до 11-ти. Съоръжението обаче се нужда от основен ремонт на цялата инженерна инфраструктура, а не само от подмяна на пътната настилка, смята Дойчин Ников от инициативния комитет за втори мост над Варненското езеро "Клъстер Черноморска Икономическа Зона". Той не е оптимист, че скоро ще бъде направен подобен ремонт и според него спешно трябва да бъдат подсигурени критичните места, пише darik.bg.

„На носещите колони не е правен ремонт от самото построяване на моста. По някои от тях критични пукнатини, има и компрометирана фуга. Спешно трябва да се вземат мерки за подсигуряване на фрапирашите места. До основния капитален ремонт трябва да се направи частичен”.

Прогноза за стойността на основен ремонт на Аспарухов мост може да бъде направена след изготвяне оценка за сеизмичната устойчивост на съоръжението, което е проектирано да издържи на трус от 7-ма степен по Рихтер. Според Ников не е реалистично да се очаква, че средства могат да бъдат осигурени от държавния бюджет.

„Ако оценката покаже по-ниска сеизмична устойчивост, носещите колони задължително трябва да бъдат санирани и подсилени. Това мероприятие е много скъпо в зависимост от технологията, която се прилага. Последните оценки на МРРБ са, че ремонтът само на пътното платно ще струва 240 млн. лв. Ако се извърши саниране и подсилване, сумата ще е над 300 млн. лева. За последните 10 години МРРБ е осигурило 35-40 млн. лева за частичен ремонт на пътното платно в началото на моста и на носещите колони под него, които не са с голяма височина. Преценете как една държава, която за 10 години е осигурила 35 млн. лева, до 2025 г. ще осигури бюджет от 240 млн. лева”.

Парите за ремонт на Аспарухов мост могат да бъдат осигурени чрез заем с ниска лихва от Брюксел, като Ников дава пример с Румъния.

„В Констанца взеха решение да направят основен капитален ремонт на мост със заем от Брюксел, който сега изплащат. Нашата държавата няма средства и основният ремонт на Аспарухов мост се протака 10 години. Скептичен съм, че пълният ремонт ще стане в близките години”.  

Единственият възможен вариант да бъде построен втори мост на Варненското езеро е чрез европейско финансиране, смята Дойчин Ников.

„В Общия устройствен план на Варна има заложени три моста – два градски и един край село Казашко, който да е част от магистрала „Черно море”. Инвестицията ще е над 350 млн. евро. Проектите за градски мостове в Европа получат 85 % безвъзмездно европейско финансиране”.

Само за технически проект и за проучвания за втори мост над Варненското езеро са нужни най-малко между 50 и 60 млн. лева. Дойчин Ников изчислява, че сумата е близо два пъти по-голяма от инвестициите, които държавата е направила през последните 10 години в частичен ремонт на Аспаруховия мост.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
kaka (преди 11 месеца)
Рейтинг: 71214 | Одобрение: 9099
Ами почвайте да строите нов той ще излезе по-евтино ,а ако не се краде по герберски може с тия пари и два да се построят.
3
4
Ванката (преди 11 месеца)
Рейтинг: 53761 | Одобрение: 10726
Дано не стане някоя беля с моста, че тогава пак след дъжд качулка ;) Нов мост си трябва, но къде ще е най удачно умните да се наумуват ;)
Простите хора лесно се манипулират и управляват!
2
1
kjk (преди 11 месеца)
Рейтинг: 89610 | Одобрение: 11190
Над Максуда не е много удачен варианта.Трафика ще минава по Христо Смирненски  и на практика през средата на града и отива в нищото.Града веднъж вече го разцепиха с бул Левски.На времето японците им предлагаха висящ мост над града и да излиза директо на Франгата.
4
1
kris (преди 11 месеца)
Рейтинг: 392712 | Одобрение: 66947
Вариантът с втори мост над Максуда сякаш е най-реален, защото има допълнителен проблем с този над Казашко, като продължение към магистралата за БургаЗ....тази магистрала не е заложена в близките планове.....Все пак на мен ми харесва повече, защото ще отнеме транзитния трафик през Варна.....Ще чакаме умните да се наумуват и дано това да не продължи колкото строежа на Хемус.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама