Намалява доверието, че Интернет е средство за добро
Скандалите около сигурността на личните данни и множеството големи хакерски атаки са навредили на имиджа на Интернет като положително средство върху обществото и хората. Това показват резултати на анализаторската компания Pew Reseach Center, цитирани от онлайн изданието CNET.
Тя е направила проучване сред американски потребители през януари т.г. и е сравнила резултатите спрямо същото проучване през 2014 г. За тези 4 години се вижда тенденция на спад на положителната нагласа към Интернет.
Средно 88% от американците казват, че Интернет има предимно положително отражение върху тях спрямо 90% през 2014 г. Спадът е по-голям, когато въпросът е по-общ. 70% от анкетираните казват, че Интернет е предимно положителен за обществото спрямо 76% преди 4 години. Най-голям е спадът на доверието в по-възрастните, които първоначално са били със 78% одобрение, а сега то е 64%.
Интересно е, че намалява и броят на хората, които смятат, че Интернет е предимно лош - 5% за отделните личности (понижение с 1%) и 14% за обществото (също понижение с 1%). Вместо това двете групи постепенно започват да се срещат по средата.
5% от потребителите смятат, че всъщност Интернет е смесица от добро и лошо за тях. Това е с 2% повече спрямо 2015 г. Същевременно, 14% смятат, че глобалната мрежа е смесица от добро и лошо за обществото. Тук е най-големият ръст спрямо 8% през 2014 г,
Проучването не открива конкретна причина или проблем, който води до промяната на мнението на хората. Вместо това потребителите посочват най-различни причини като фалшиви новини, незаконни дейности или просто прекарването на твърде много време в мрежата. Постепенно потребителите се научават, че Интернет не е нито изцяло добър, нито изцяло лош и като всичко останало има по много и от двете.
vesti.bg
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!