Най-честите повреди по гумите: Как да се предпазим от тях
Изведнъж гумата спада! Загубата на налягане - без значение дали постепенно или изведнъж - може да се дължи на редица причини. Неправилно налягане в гумата, стара гума, пирон на пътната настилка. Често за причината сме виновни ние самите. Или просто нямаме късмет. Но определено такава случка винаги е изнервяща.
Специализираното издание AUTO BILD и експерт на тема гуми отговарят на най-важните въпроси:
Какви повреди на гумите се срещат най-често? Как възникват те и как могат да бъдат предотвратени и избегнати? Къде се крият опасностите?
Най-честите повреди на гумите са в вследствие на пирони и винтове. Но повечето повреди се получават заради невнимателен начин на каране и недостатъчно добра поддръжка. Ако попаднете с висока скорост в дупка или катерите бордюри, рискувате да повредите каркаса. При висока скорост или загряване могат да се получат балони. Освен това катеренето на бордюри може да повреди и окачването на автомобила. Това от своя страна може да доведе до повишено износване на гумите.
Опасност за гумите представляват и други широко разпространени действия на невнимание, като например да се движите с прекалено малко или с прекалено голямо налягане в гумите. Освен по-бързо износване на гумите, съществува опасност от странични ефекти като повишен разход на гориво или недостатъчно добро сцепление. Така гумата може да загуби сцепление - особено на мокра настилка. Важно за безопасното движение на мокра настилка е гума с достатъчен профил.
Законово предписаните 1,6 милиметра определено не са достатъчни. Лятната гума с по-малко от 3 мм профил е опасна за живота при мокра настилка. При зимните гуми границата е четири милиметра.
Твърде старите гуми също са опасни. Принципно няма срок на годност при гумите, но след пет години трябва да внимавате за появата на порьозност.
Също така е важно, ако усещате някакъв проблем с гумите, веднага да се насочите към сервиза. Ако чакате прекалено дълго и пестите не там, където трябва, рискувате по-големи повреди. Както и живота ви и този на пътниците с вас.
Неправилно налягане
Налягането на гумите трябва да е правилното. Ако налягането е прекалено ниско, то по външната и вътрешната страна могат да възникнат непоправими повреди. Прекалено високото налягане уврежда профила в средата на протектора.
Гумите са твърде стари
Годината на производство на гумите може да се установи от DOT номера. Първите две цифри означават календарната седмица, а последните две - календарната година.
Твърде малък грайфер
Ако се движите с малък грайфер на гумите, рискувате много. При профил от само 4 мм сцеплението на мокро силно намалява. Така гумата ще загуби контакта си с пътната настилка.
Правилно ли ги съхранявате?
Не е добра идея да съхранявате гумите навън. Топлината и влагата ще ги състарят бързо. По-добре: по-добре е да ги приберете на сухо, хладно и тъмно място. Няма значение, дали във вертикално или хоризонтално положение.
Прекалено ги удряте в бордюри
Катеренето на бордюри на тротоари може да разруши вътрешността на гумата - това е невидима опасност! Синтетичните конци на каркаса могат да се скъсат или изкривят. Така при висока скорост гумата може да се спука. / money.bg
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!