Най-голямата заплаха за електрическите скутери - павета

11.08.2019 / 05:00 1

money.bg

В различни страни, в това число и България, се обмислят регулации за скоростта, екипировката и най-вече възрастта на водачите на електрическите скутери. На някои места те, заедно с услугите за споделени велосипеди, бяха ограничени или напълно забранени, докато властите не преценят какви са рисковете, съответно и плюсовете от този вид транспорт и какви наредби биха били от полза.

Оказва се обаче, че това не е единственият въпрос, който стои пред развитието на бранша. Друг неочакван проблем се оказват старите европейски калдъръмени улици.

Компаниите, които предлагат скутери под наем бързо се разпространиха из целия континент, насочвайки се главно към туристическите градове като Париж, Лисабон и други. Стартъпите, които започнаха да предоставят платената услуга, събраха стотици милиони долари капитал от рискови инвеститори.

Но докато първите стартъпи започнаха дейността си в Калифорния, където тротоарите са предимно равни, в стара Европа ситуацията е по-различна - улиците и тротоарите са стари, построени преди стотици години, павирани или с плочки, неравни и непригодни за електрическите скутери. Самото управляване на скутерите по тези пътища е предизвикателство - в най-лекия случай се чувства дискомфорт, в най-лошия - това води до тежки травми.

"Лисабон е доста труден за придвижване, а за електрически скутери особено труден", казва за Bloomberg изпълнителният директор на Wind Mobility Ерик Уанг. По думите му, в града има само една крайбрежна алея, която е равна, но всичката останала част от града е пависта и хълмиста.

Президентът на Lime Джо Краус обяснява пък, че е виждал как хората възприемат различни техники на стоене, придвижвайки се със скутерите. "Най-простият начин е, че те всъщност стоят на пръстите на краката си. Удивително е, че това наистина помага, за да не се усещат камъните по пътищата толкова много", посочи той.

Освен за потребителите на услугата, лошите пътища са проблемни и за самите фирми, отдаващи скутери, защото това води до допълнителна амортизация на устройствата. Ако някой от скутерите се развали и трябва да се ремонтира, трябва да осигурите техник на самото място или да придвижите скутера някак си до друго място. "Понякога се налага да използваме метрото, за да стигнем до превозните средства и да ги вземем за ремонт", коментира Карлос Бьола, съосновател на Circ.

В най-популярните райони един скутер може да се използва за около 10 пътувания на ден. Неизбежното влошаване на състоянието на колелата или кормилните уредби обаче може да направи скутерите безполезни. Имало хора, които в такива ситуации изхвърляли скутерите по тротоари или направо в реки и канали.

За преодоляването на този проблем компаниите започват да изграждат свои собствени модели, на които могат да разчитат и чиято поддръжка няма да излиза толкова скъпо. Например последните модели на Lime имат по-големи колела и по-стабилно очакване. Модификациите дори са по-предпочитани от конкурентите на компанията. Компанията Bird Rides пък разчита на по-тежки модели като цяло, което ги прави по-трудни за кражба. Други фирми използват по-здрави спирачки, като тези на велосипедите, а Tier Mobility - една от най-големите европейски компании за отдаване на скутери - добави в най-новия си модел две спирачни накладки, монтирани на колелата, които са в допълнение към стандартните електрически спирачки.

По-новите дизайни на скутери също така използват възможно най-малко компоненти, така че да увеличат възможността за амортизация и разваляне на повече части, а от там и да удължат живота на превозните средства, което води и до по-малка нужда от съхранение на резервни части. Тези нови модели струват приблизително толкова, колкото и най-новите други модели - около 500 долара. Те обаче са по-рентабилни, защото се предполага, че издържат по-дълго.

"Тестовете ни показват, че новите ни модели би трябвало да издържат около година или две. Това е много значима разлика в сравнение с предишните модели", обяснява Патрик Студенър, който е ръководител на Bird за европейския и азиатския пазар. Всъщност нито един от интервюираните събеседници не заявява пред агенцията, че е разумно животът на скутерите да бъде под година.

 

Цялата статия ТУК



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
3
айки (преди 4 години)
Рейтинг: 24200 | Одобрение: 7685
 не само на скутерите ,а и на  велосипедистите трябва да бъдат наложени правила, обозначително облекло и номера както при колите....

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама