Не дълбочината на грайфера, друго е най-важното за една зимна гума

30.10.2024 / 20:46 2

Кадър Нова тв

С настъпването на по-студените месеци и очакването на първите снеговалежи, подготвянето на автомобила за зимата става не само въпрос на удобство, но и на безопасност.

"Много хора отъждествяват зимните гуми с дълбочината на грайфера, но по-важен е съставът на материала, от който е направена гумата. През зимата каучукът в гумата трябва да е в по-голямо съотношение, защото е по-устойчив на студени температури", каза Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите.

Съществува риск за водачите, които се доверяват единствено на дълбочината на грайфера и пренебрегват възрастта и състава на гумите. Според Георгиев, температурите през октомври са подходящи за смяна на гумите, но често "народопсихологията на българина е такава, че винаги хващаме последния влак".

Това води до опашки и загуба на време, а може да доведе и до по-неприятни последици, когато настъпят внезапно студени дни и снеговалежи.

Според автомобилния състезател и собственик на автосервиз Румен Дунев, освен гумите, е необходимо да се обърне внимание и на други важни елементи от автомобила.

"Автомобилите трябва да са с достатъчно концентрирана охладителна течност. Антифризът трябва да се сменя на всеки 4 години, защото той губи своите антикорозионни свойства", поясни Дунев пред Bulgaria ON AIR.

По думите на Дунев, с падането на температурите под 7 градуса летните гуми губят сцепление и затова е наложителна подмяната им със зимни. Смяната на гумите и регулирането на налягането в тях също са основни стъпки при зимната подготовка.

Въпреки повишената информираност, според Красимир Георгиев все още има водачи, които неглижират някои аспекти от зимната подготовка.

"Най-често срещаното пренебрежение е идеята, че като купим гума втора употреба с добър грайфер, решаваме проблема. Аз лично не бих сложил гума, произведена преди повече от 4 години", предупреди той.

За допълнителна сигурност в автомобила е добре да държим една топла дреха и одеяло, сгъваема лопатка и торбичка с пясък, даде ценен съвет Георгиев.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
kris (преди 1 час)
Рейтинг: 385298 | Одобрение: 65318
Малко данни за Европа.....Финландия, Словения, Испания и Швеция Нямат закон за зимни гуми, но грайфера да е 3 мм.....В Исландия и Холандия карат с всесезонни и Няма закон за зимни.....В Германия САМО при поледица и сняг и грайферите да са 2 мм.....В Норвегия, Дания, Полша, Белгия, Унгария и Гърция Няма закон за зимни гуми.....В Австрия изискването е 4мм грайфер и зимни само по усмотрение на водача, съобразено с пътните условия.....Т.е. България следва закона САМО и ЕДИНСТВЕНО на Австрия от цяла Европа.....А ако някой попита ЗАЩО, отговорът е : Гумената мафия......! Значи купувайте гуми ! И понеже съм бил състезател ще ви кажа....В района на Варна карайте с всезенони гуми !
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
0
skokos (преди 2 часа)
Рейтинг: 10591 | Одобрение: 1976
Много интересно, къде бяхте като се приемаха малоумните закони. И за гумите и за включените фарове през цялата година и още сумати изменения в правилната за движение по пътищата. То разбирам че си търсите печалбата, ама това е много грозно да вървите срещу приетите закони. А там е казано че гумите може да са всякакви ама с грайфер над 4 мм. И фаровете трябва да са включени даже и да не се виждат от слънцето.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама