Не загрявайте двигателя на колата, когато е студено

26.12.2019 / 01:22 4

Много шофьори мислят, че е важно колата „да загрее“ в най-големите студове, за да предпазят двигателя. Това обаче е мит и дори вреди повече, отколкото помага, обяснява видео на Business Insider. Ако двигателят работи на празен ход в студа, това не само харчи излишно гориво, но изразходва съставки, които помагат на двигателя да работи.

Ето защо:

- Колите работят със смес от въздух и пулверизирано гориво.

- През зимата горивото се изпарява по-трудно, тъй че колата компенсира чрез добавяне на повече бензин в сместа. Получава се т. нар. „богата смес“.

- Бензинът е отличен разтворител и на практика може да отмие маслото от стените на цилиндъра, ако двигателят работи на празен ход за продъжително време.

- Двигателите на старите коли работят с карбуратори. При тях, ако бензинът е твърде студен, не може да се получи достатъчно наситена смес. Затова шофьорите са загрявали двигателя за известно време, преди да тръгнат.

- От 80-те години на XX век карбураторните системи постепенно се изместват от инжекциони – системи за непосредствено впръскване на горивото в цилиндрите. Повечето днешни автомобили имат нужда не повече от минута, преди да бъдат готови да тръгнат.

Накратко: Загряването на празен ход не удължава живота на двигателя. Напротив, съкращава го.

 

Obekti.bg



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
gugutka (преди 4 години)
Рейтинг: 51000 | Одобрение: 22405
Задължително подгряване, не защото маслото се отмивало от горивото в цилиндрите (пълни глупости), а защото е необходимо всички елементи в двигателя да се темперират (да се разширят топлинно) до достигане на оптимани работни хлабини. Обикновено, когато стрелката на температурата се отлепи, тогава е добре да се потегля зимата.
Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.
1
1
бачо Кольо (преди 4 години)
Рейтинг: 16681 | Одобрение: 4641
В много студено врем паля и изчаквам минута-две на място да се съвземе мотора.Пускам парното почти веднага защото джипката има ел-нагревател в парното и не ми трябва да е загрял мотора за да духне топлото.Потеглям и карам без форсажи докато не затопли леко мотора поне до 60гр.Вярно е ,че мотора загрява по бързо при нормално натоварване,а не на място-особено дизела.
Колкото повече,толкова повече!
2
1
SANDOKAN1963 (преди 4 години)
Рейтинг: 8150 | Одобрение: 1110
точно  ..правилноУсмивка
mobilis in mobili
5
8
kris (преди 4 години)
Рейтинг: 340558 | Одобрение: 54738
Този път статията е точна.....Подгряване до минута и бавно потегляне на изключено парно.....Не и форсиране на студен двигател, особено при автоматичните трансмисии.....! Когато стрелката на термометъра тръгне нагоре, тогава можете да включите втория кръг.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама