Николай Вълканов: Кабинетът си е поставил на мушка търговските вериги

22.02.2023 / 11:27 2

Кадър Нова нюз

Предприемач атакува служебния кабинет заради отношението, което показва към търговските вериги у нас.

„Очевидно е, че служебният кабинет си е поставил на мушка търговските вериги и това е най-малкото недопустимо”. Това заяви в студиото на „предаването „Твоят ден” по NOVA NEWS Николай Вълканов от Сдружението за модерна търговия.

„Соченето с пръст на търговските вериги започна без да се публикува някакъв анализ, има ли проблем и къде е той. В публичното пространство хвърчат обвинения за 70-80% надценки, които са безкрайно далеч от истината. В обществото се създава усещането, че има едни лоши спекуланти, но нещата са по-сложни. Те отиват назад по веригите за доставки, не може да се фокусираме само върху търговеца”, каза Николай Вълканов, пише novini.bg.

„Тази услуга има своята цена. Няма как да се вторачваме в това колко са разходите за този бизнес или за друг бизнес. Те са такива, каквито са, тъй като работи в перфектна конкурентна цена. Надценката се определя от доставната цена, начисляват се разходи за транспорт, складиране, логистика, реклама, енергия, работни заплати и след това се прави една проверка дали цената ще е конкурентна”, обясни той и увери, че надценката при храните била по-малка.

Между 15 и 25% се движела средната търговска надценка, увери Вълканов и каза, че не във всяка търговска верига има такси. „Темата е доставна цена, разходи, сравнение с какво може да бъде реализирано на пазара”, каза Вълканов.

„Държавната компания половината й приход е от лицензионна дейност, тя не е добър пазарен пример, няма как по нея да се води пазара. Дали продуктите й могат да бъдат намалени в търговската мрежа, това става чрез официалните корпоративни канали за комуникация”, каза Вълканов по повод информацията, че от компанията искаха да намалят цените на млечните продукти, предлагани от тази компания.

Припомняме, късно снощи бе решено да бъде освободен директорът на единствената държавна млекопреработвателна компания Николай Маринов. На 16 февруари той обясни в ефира на „Твоят ден”: „Таксите на големите вериги включват отстъпки за тях, които ние като производител им даваме, за да продават нашите продукти. Има „Такса вход” в търговската верига – „Търговска отстъпка от цената”, такса „Логистика” на самата верига, такса „Маркетинг”, такса „Промоции”, такси „Каталози” – те се плащат от производителя, за да може да се продава в търговската верига”.

 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
Уйо (преди 1 годинa)
Рейтинг: 43449 | Одобрение: 7914
Всеки имал работа с търговските вериги, много добре знае какво представляват и как извиват ръце на доставчиците и какви са им печалбите. Горивата паднаха, електроенергията падна, природния газ падна, а цените вървят нагоре! Някои продукти вече са на двойна цена, че и нагоре. В Кауфланд хляб, който в независим магазин е 1,80, там е 2,20.
3
0
maximin (преди 1 годинa)
Рейтинг: 11291 | Одобрение: 2211
Господинчото като емисар на търговския картел ли се явява или собствена преценка има? Да каже и  за потребителите които изнемогват пред растящи спекулативни цени!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама