Нов куриозен ремонт! Вижте новата велоалея в кв. "Аспарухово" във Варна! Гениален бояджия изправи кривия бордюр
Снимка www.skyscrapercity.com
Въпреки ежедневните сигнали в медиите и социалните мрежи, че ремонтите за стотици милиони във Варна са с изключително ниско качество, усвояването на средствата от ЕС продължава с пълна сила. До момента няма нито една проверка от нито една институция на случващото се във Варна.
"Ето друга новоизградена велоалея в кв. Аспарухово бул. "Народни будители"
Бояджията успешно е изправил бордюра...", пише потребител в специализирания форум за архитектура и градоустройство skyscrapercity.com.
Ясно се вижда колко накриво са поставени бордюрите, но бояджията е "изправил" проблема поне на око.
Ремонтът на булеварда струва 5,5 милиона лева европари.
"Бонус етикет на бордюри използвани за ремонта на булеварда.
Окото грабва графата "дълготрайност : задоволителна "
Има и други интересни детайли в дребния шрифт"
Преди няколко години Варна се прочу дори в световните сайтове за куриози и абсурди с велоалеите си, които глътнаха над 5 милиона лева.
Съоръженията на практика са неизползваеми за велосипедистите.
Велосипедът е най-евтиният транспорт. Екологичен и във все по-натовареният автомобилен трафик и най-удобен. За да се придвижват велосипедистите безопасно, обаче, е необходимо изграждането на подходяща инфраструктура.
В Холандия за велосипедистите има алеи, паркове, маркировка и дори светофари. Във Варна, обаче, велосипедистите карат по велоалея на тротоара.
„Да сложат в най-натоварените пешеходни зони на едно място велосипедистите с пешеходците е изключително лоша практика. Това е абсолютно безумие. Ако ние ползваме велоалеите, ставаме опасни за другите. Aко не ги ползваме, сме нарушители. Във всички случаи има опасност да сме виновни и да сме причина за инцидент и от тази гледна точка смятаме, че криминализират колоезденето в града“, коментира Здравко Василев от велоклуб „Устрем“.
Велоалеите във Варна влязоха в световния информационен обмен. Тяхна снимка бе публикувана във Facebook страницата на популярен сайт на абсурди по света. Колоездачите пък определят велоалеите като опасни и неизползваеми.
Оказва се, че така изградените велоалеи отговарят на наредба на Министерството на регионалното развитие. Спазени били всички законови разпоредби.
Според наредбата ширината на еднопосочна алея трябва да е един метър. Решаваме да проверим спазено ли е това, но се натъкваме на друг абсурд. В ширината на алеята влизат и бордюрите от двете страни.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!