Новата "Волга" смути обикновените руснаци: Какво видяха
Кадър Мейл.ру
До средата на 2024 г. Русия ще има още един почти собствен автомобил - "Волга".
Това шумно обявиха руските власти за радост на масите.
Властите споменаха, че чуждестранен производител е избран за производствен партньор, предаде newizv.ru.
Руснаците обаче не са чак толкова наивни и бързо се досетиха за какво става въпрос всъщност.
Новата "Волга" всъщност е китайската лимузина HONGQI H5.
Просто е сменена емблемата и долната част на предната решетка.
Но това, което беше изненадващо, не беше 100- процентовата прилика, а цената на Волгата.
Но първо открийте разликите:
1. Новата Волга
и китайската HONGQI H5.
А защо не и моделът на "Волво S60" отпреди 5 години...
Когато се появиха първите съобщения за новата Волга с модерен дизайн, руснаците веднага я разпознаха.
Автомобилът, произведен от Автомобилния завод в Нижни Новгород, не се различаваше изобщо от продукта на китайската автомобилна индустрия Hongqi H5.
На пръв поглед няма разлики. Но вицепремиерът Денис Мантуров каза, че те съществуват:
„Знаете ли, това е напълно модерен външен вид. Логото е познато в цял свят – с елен.”
Освен елена, решетката на радиатора ще ви напомни малко за старата Волга.
Китайският дизайн на решетката ще бъде заменен с този на ГАЗ.
Тук адаптацията свършва.
Руснаците активно обсъждат нова кола.
Има злобни коментари от сорта на "Поне логото ще произвеждат ли в Русия или и то е китайско?"
Широките руски души обаче реагираха благоприятно на бъдещата кола.
Руската автомобилна индустрия винаги е работила по този начин, но преди асемблираха от части европейски марки във фабриките, а сега ще има китайски.
Резултат изобщо не е лош, колкото и подигравки да има в мрежата.
„Основното нещо е да внимавате с педалите, в противен случай веднага щом настъпите газта, веднага ще изпреварите целия Запад, освен ако не се счупи, разбира се.“ - пише злобен потребител от Тюмен, намеквайки за последните новини за устойчивостта на замръзване на китайските автомобили.
Но основният въпрос дори не е качеството, а цената на новата Волга.
Автомобилните ентусиасти казват, че ако струва 2,5 милиона рубли, тогава биха могли да се замислят.
Но ще струва двойно повече.
Цената е 5 милиона рубли - около 100 хиляди лева по днешен курс.
И тук идва най-интересното.
Цената на китайския оригинал е наполовина от този на копието си в Русия.
Hongqi H5 струва около 27,129 долара.
Оригиналът на новата Волга вече се продава в Русия.
На официалния уебсайт на компанията цената му е два пъти по-висока от мечтата на руските автомобилни ентусиасти .
Малко вероятно е Волга да стане народен автомобил.
Според РИА Новости средната цена за нова кола в Русия през първата половина на годината е била 1,9 милиона рубли.
В края на годината, поради въвеждането на такси за рециклиране, тя, разбира се, ще се увеличи, но не до 5 милиона.
Средната сума за употребявани автомобили през първата половина на 2023 г. е 1,3 милиона рубли - 25 хиляди лева.
Продажбите на употребявани автомобили в страната не са сравними с продажбите на нови.
През първите 9 месеца на 2023 г. руснаците са закупили повече от 5 милиона коли на вторичния пазар.
Тъй като служителите ще трябва да преминат от немски лимузини към руски, както поради политиката, така и поради трудностите в поддръжката, може да се предположи, че те биха предпочели китайската „Волга“ с „всички екстри“, отколкото някоя „Лада Гранта“.
Волгата определено няма да стане народен автомобил, а ще повтори съдбата на своя предшественик.
В Съветския съюз партийното ръководство пътуваше изключително на „Волги“.
Така ще бъде и в новия кръг на развитие на Руската федерация: шефовете ще получат Волги, а обикновените хора ще получат "Лада Гранти". Добре е, че поне „запорожците“ си останаха в историята...засега, пише руското издание.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!