Ново откритие на учените: Инсултите са причинени от...

11.05.2017 / 16:30 3

Илюстрация Уикипедия

Още едно изследване свърза болестите във вътрешностите със състоянието на мозъка. Учените свързаха причината за често срещани проблеми с кръвоносните съдове в мозъка с колонии от бактерии в стомаха. Тези малформации на съдовете могат в крайни случаи да доведат дори до инсулти.

Но точното разбиране за механизма зад появата им може да помогне за разработването на лечение, което да ги спре преди да се появят. Учените са изследвали генетично модифицирани мишки, които са носили ген, който ги е правил резистентни срещу лезии в мозъка, но дори и сред тяг няколко мишки са развили лезии. Това, което са открили учените обаче е, че тези мишки са имали абсцеси в техните коремни кухини, причинени от инжектирания. Това е навело учените на мисълта, че възпаленията в коремните кухини може да са свързани с лезиите. За да тестват тази хипотеза 16 от мишките са били заразени с с жив щам на грам отрицателната бактерия Bacteroides fragilis, която обикновено се намира в стомаха. От тях 9 са развили съдови лезии, което предполага, че бакетрията се е разпространила от мястото на началната инфекция така, че е засегнала растежа на клетките, които са съставяли кръвоносните съдове в мозъка.

Източник: Science Alert, obekti.bg.

bgport (преди 6 години)
Все по-нови открития в здравеопазването и все по-болни стават хората.