Ново проучване гърми: Някои сирена причиняват рак на гърдата

25.03.2017 / 15:50 14

Снимка Булфото

Млечните продукти имат много големи плюсове, но също така и минуси. Те са богат източник на калций и протеини, но съдържат и много мазнини. Когато става дума за връзката на млечните продукти със заболеваемостта от рак, учените не могат да стигнат до единно мнение. Ново изследване обаче, публикувано на страниците на водещо медицинско издание, обвинява най-популярното английско сирене “Чедар” и другите “меки” сирена и кашкавали в увеличаване заболеваемостта от рак на гърдата, пише BulNews.

От друга страна обаче, употребата на големи количества йогурт може да защити от смъртоносни заболявания. Изследването било организирано от сътрудници от отделението по профилактика и контрола на рака при Института по рака “Розуел Парк”. Ръководител на проекта е д-р Сюзън МакКен.  

Ракът на гърдата е най-разпространеното онкологично заболяване при жените. Ежегодно в цял свят се разболяват хиляди жени, като немалък процент от тях умират. Сега вече е известно, че храненето играе важна роля в развитието на този вид рак. Наскоро изданието “Медикъл Нюз Тодей” съобщи, че неправилното хранене в юношеска възраст се отразява на заболеваемостта от рак на гърдата след десетилетия, в климактеричния период. Въпреки че някои млечни продукти отдавна си заслужиха лоша слава, като цяло науката не може да направи окончателни изводи за връзката между тях и хроничните заболявания, в т.ч. и рака.

Някои учени заявяват за огромната вреда от сирената и другите млечни продукти, други твърдят точно обратното. Тези противоречия са напълно обясними, тъй като млечните продукти са сложна смес от нутриенти, а често и слабо проучените синтетични добавки “идентични на натуралните”.   

Добави Petel.bg в Google

Редактор "Екип на Петел",

"За нас"


За реклама в "Петел" на цена от 40 евро без ДДС на ПР публикация пишете на [email protected]

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на [email protected]. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на [email protected] по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Рейтинг: 43800 | Одобрение: -1925
Не се лъжеш, яде телешки суджуци.
Рейтинг: 43800 | Одобрение: -1925
Майка ми яде само агнешко, ако искаш мога да те взема след две седмици като отивам при нея, да видиш.
Рейтинг: 43800 | Одобрение: -1925
Не се заблуждавай, че си приключил с тази професия, все още си.
Рейтинг: 43800 | Одобрение: -1925
Е, ще си останеш цял живот дистрибутор на лайна, орисия.
Рейтинг: 43800 | Одобрение: -1925
байко; Изглежда цял живот ядеш лайна, купи си бахур и разбери, че има и друг вид храна !!!
Рейтинг: 43800 | Одобрение: -1925
Палмовото масло се използва в чужбина за смазочни продукти, а БГ в хранителната промишленост на поразия !!!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2026 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама