Ново проучване пак забърка интрига кой ще е победителят на Евроизборите (графики)

23.05.2019 / 10:44 6

Кадър: Канал 3

Социологическата агенция „Медиана“ публикува резултатите от свое проучване за изборните нагласи за изборите за европейски парламент. „Три дни преди Евроизборите – неизвестните остават“, гласи заглавието на анализа на данните, пише Блиц.

 
„Настоящето изследване е проведено от агенция „Медиана“ в периода  17-21 май 2019 г. с 1008 човека. Изследването е представително за страната и е реализирано със собствени средства. Използвана е двустепенна гнездова извадка с квота по пол и възраст. Информацията е набрана чрез пряко стандартизирано интервю по домовете на респондентите.
 
Основни изводи
 
- Да се прогнозира кой ще бъде победител в битката между БСП и ГЕРБ на предстоящите Евроизбори е невъзможно с методите на социологията. Разликата между двете противостоящи си партии е 1,3 % в полза на ГЕРБ- или в границите на т.нар. стохастична грешка.
 
- Освен малката разлика, изследването регистрира пълно включване на всички „тайни“ механизми за въздействие върху избирателите – купуване на гласове, принуден, корпоративен вот. Около една четвърт от избирателите (22 %) съобщават, че в тяхното населено място функционират системи за купуване на гласове или принуда върху избирателите.  Всеки осми избирател (12 %) споделя, че той лично е бил обект на такова въздействие (предложение за пари или принуда).
 
- Една значителна част от избирателите (14 %) са склонни да откликнат на „пазарното“ търсене и да продадат своя глас за 50 лв.
 
- В резултат от всичко това се оформя една група  от 20 % (една пета от решилите да гласуват), които заявяват, че ще гласуват, но все още се колебаят за кого. Дали това са хора, които наистина се колебаят или просто желаят да скрият своя вот от механизмите за принуда – това можем да видим само на изборите, но не и в предизборните изследвания!  
 
- Може да се прогнозира значително по-висока от традиционната за евроизбори избирателна активност. И двете основни политически сили ясно заявиха, че въпросът не е кой ще изпратим в Брюксел. Въпросът е за ВЛАСТТА – промяната на властта и възмездието. По този начин тези донякъде символични избори се превърнаха в особено важни както за опасяващите се от промяна и възмездие, така и за желаещите същото. Можем да очакваме около 2,5 – 2,7 млн. избиратели пред изборните урни. 
 
- Че въпросът е именно за властта се вижда ясно и от данните – желаещите правителството да си отиде предсрочно вече надвишават тези, които искат то да изкара целия си мандат (34 % срещу 32 %). Една победа за ГЕРБ би могла да тушира този процес, а загуба със сигурност ще създаде среда за скорошни предсрочни избори.
 
- Засега три партии могат да бъдат сигурни, че ще излъчат представители в Европарламента – БСП, ГЕРБ и ДПС.  Още две партии са близо до изборната бариера (5,89 %) – ВМРО и Воля. Следват ги „Коалиция за България“ (3,6%); Атака (3,5%); „Патриоти за Валери Симеонов“ и „Демократична България (с по 2,6%).
 
Вижте разпределението на процентите:
 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
5
17
Blue hills (преди 4 години)
Рейтинг: 28900 | Одобрение: 12685
Няма да има победители за народа, той пак ще е прецакан който и да спечели.
17
25
gugutka (преди 4 години)
Рейтинг: 51000 | Одобрение: 22405
Платени стъкмистики.
Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.
16
18
Cтамат (преди 4 години)
Рейтинг: 9972 | Одобрение: 3157
Тези проучвания са правени в канцеларията на Борисов, защото ограбения от крадливите герберасти народ е на друго мнение.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама