Обезопасителни съоръжения на АМ "Струма" са подменени

27.01.2022 / 13:28 1

Снимка Булрфото, архив

В доклад на Институтът за пътна безопасност за АМ "Струма" се сочи, че в участъка на с. Боснек, където на 23 ноември 2021г. стана катастрофата с 46 загинали македонци, в южната лента за движение са подменени всички обезопасителни съоръжения, пише news.bg.

Констатирано е, че на обезопасителните съоръжения сглобката на тривълнестата преграда и вертикалните стълбове на двувълнестата преграда са компрометирани. Те не отговарят на инсталационните изисквания. Стопанинът на пътя трябва да изиска от изпълнителя на СМР да ги въведе в изправност съгласно инсталационния стандарт или лично да поеме отговорност за тези несъответствия. Министърът на регионалното развитие и благоустройство да потърси наказателна отговорност от длъжностни лица осъществяващи контрол на строителството в АПИ", съобщават от института.

Констатирано е, че при обезопасителна преграда в северното платно за движение болтовото съединение е компрометирано. Посоченият елемент от съоръжението е високорисков и не е в състояние да извърши необходимата работа съгласно изискванията на краш тестовете.

По АМ "Струма" бяха наблюдавани множество точки за прекосяване на платната за движение, за които водачите не са предварително информирани и където атакуващият ръб на ограничителните прегради не е обезопасен. Липсват твърди инженерни мерки, при което съществува възможност за неконтролирано пресичане на платната и последващо ПТП от коси челни и странични, или задни удари.

При изхода от АМ "Струма" при Старо Село не е предвидена обратна връзка с южното платно за движение. Тази липса на функционалност причинява объркване и принуждава водачите да правят непозволени опасни завои в насрещната лента за движение.

Констатиран е и непочистен пътен възел от сняг, принуждаващ МПС търсещи достъп до северното платно за движение на АМ "Струма" да шофират в насрещното движение! Министър Караджов да предприеме действия за наказателна отговорност на длъжностни лица отговорни за контрола при поддръжката на пътищата в АПИ", съобщават от института.

В доклада се сочат и други препятствия: "Временната организация на движението при координати 42°29'04.9"N, 23°07'18.6"E е в директен конфликт с ускорителния шлюз. Тази изкуствено създадена нова неочаквана геометрия причинява объркване. Тя принуждава водачите да направят бавно включване под висок ъгъл. Това е директно следствие на комбинация от лошо планиране, лошо изпълнение от страна на строителната фирма и липса на контрол на ВОД от страна на стопанина на пътя".

Институтът за пътна безопасност предоставя пети доклад на министъра на регионалното развитие и благоустройството. Докладите категорично показват, че системно не се осъществява контрол от страна на стопанина на пътя АПИ, твърдят от института.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
ас (преди 2 години)
Рейтинг: 149036 | Одобрение: 23466
въпроса е коя фирма ги е подменила и с какво точно. да не стане че са подменени от същата фирмата която ги е поставила некачествените съоръжения преди инцидента.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама