Обрат с инцидента на самолета на Урсула фон дер Лайен над България

22.10.2025 / 16:01 2

Булфото

В началото на септември публикация на „Файненшъл Таймс“ (FT) предизвика международен скандал, след като изданието съобщи, че самолетът на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен е имал проблеми с навигацията при приближаването към летището в Пловдив, пише Блиц.

Еврокомисията промени позицията си

Месец по-късно Европейската комисия официално отрече твърденията. В отговор на запитване на германския евродепутат Фабио Де Маси, комисарят Андрюс Кубилюс уточни, че пилотът на самолета е съобщил за временен проблем с GPS сигнала, но е кацнал безопасно чрез стандартната система за кацане по прибори (ILS).

„Смущения в глобалните навигационни системи се случват ежедневно в източните региони на ЕС, особено близо до конфликтни зони“, посочва Кубилюс, като подчертава, че няма данни за саботаж или враждебна намеса.

Данните от Flightradar24 опровергават „Файненшъл Таймс“

Платформата Flightradar24 публикува информация, според която полетът е продължил само с 9 минути повече от планираното – 1 час и 57 минути вместо 1 час и 48 минути. Транспондерът е отчел „добро качество на GPS сигнала“ през цялото време, което напълно противоречи на твърденията за заглушаване.

Така се оказва, че няма доказателства самолетът да е кръжил около час, нито да е имало сериозен срив в системите.

Скандал с журналиста на FT

Евродепутатът Де Маси отбеляза, че кореспондентът на FT за ЕС, автор на статията, е бил на борда на самолета. Той описал ситуацията като драматична, твърдейки, че е имало „опасен срив“ и кацане с хартиени карти. По-късно в подкаст журналистът отново разказал същата версия, въпреки че данните я опровергавали.

„Сега Европейската комисия официално ми потвърди, че нищо необичайно не се е случило“, написа Де Маси в социалната мрежа X. Той добави, че „историята очевидно е резултат от проблем с медийната политика, а не от реален инцидент“.

По думите му FT впоследствие коригира продължителността на изчакването от един час на 23 минути, но и това не съответства на реалните данни от системата за проследяване на полети.

„Внедрена журналистика?“

„Хронологията и твърденията бяха бързо опровергани от Flightradar24 и опитни пилоти“, подчерта Де Маси и зададе риторичния въпрос:
„Внедрена журналистика?“ – термин, който описва журналисти, поставени в контрола на институции или власти, което поставя под съмнение тяхната независимост.

Инцидентът, който първоначално бе представен като възможна руска атака срещу самолет на ЕС, се оказа обикновено навигационно отклонение без реален риск.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
0
Off Road (преди 1 месец)
Рейтинг: 48857 | Одобрение: 11337
Виж ти, изненада...
4
1
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 542624 | Одобрение: 101749
Знаете ли какъв е номерът на китайката ? Един Джърналист от ФТ не си платил на китайска проститутка и на сутринта се събужда с голям камък до себе си с надпис – „номерът на китайката”.....Патка с патка, си казал мъжът и метнал камъка през прозореца, но в последния момент видял друг надпис – „камъкът е вързан за левия ти тестис”.....Без да мисли мъжът скочил през прозореца, като си казал : по-добре да счупя крак,или ръка, но да не си губя тестиса.....Прелитайки надолу видял друг надпис на стената – „а десния ти тестис е вързан за леглото” !
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама