Observatoire: Магазините ще изчезнат, ако не се променят

29.04.2018 / 05:00 0

Над 60% от милениумите биха заменили онлайн търговията със сензитивния магазин на бъдещето

Над 30% от европейците и 42% от милениумите в Европа вярват, че в следващите 10 години физическите магазини може да изчезнат. В същото време повечето от европейските потребители си представят по съвсем различен начин магазина на бъдещето.  Особено представителите на поколението Y (хората на възраст 25-34 години). Те биха заменили онлайн пазаруването с физически магазини, които им предоставят сензитивно шопинг изживяване; които им пестят време; в които се преплитат онлайн и офлайн средата; които предлагат удобство при пазаруване като запазване на паркомясто, грижа за децата и зони за отдих; които са атрактивни и предлагат оригинални продукти.

Това показва изданието за 2018 г. на „Observatoire” („Обсерватория“) – голямото годишно проучване на една от водещите финансови групи в Еврозоната – BNP Paribas Personal Finance.

То разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС от 1985 година и се утвърди като важен индикатор за ключови участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия. През 2018 година, темата му е „Милениумите и магазините: раздялата е далече“. То беше проведено в 17 държави: Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Норвегия и Великобритания като бяха интервюирани близо 14 000 европейци. България е включена за втори път в проучването.

Проучването за 2018 година е фокусирано върху милениумите. Това са хората родени между началото на 80-те и средата на 90-те години на миналия век. Тяхното поколение се характеризира с полово равенство, изключително високо образователно ниво в сравнение с предишните поколения, въпреки че притежаването на диплома вече не е гаранция за заетост, и със стремеж за намиране на баланс между работата и личния живот. За целите на проучването това е групата на 18-35 годишните. Значителна част от „Observatoire” 2018 е посветена на това как милениумите биха желали да пазаруват. Имайки предвид, че те са поколението на бъдещето, проучването представя шопинг изживяването на бъдещето и как търговците трябва да се променят с цел да привлекат потребителите на следващите години.

61% от милениумите искат сензитивно и изненадващо шопинг изживяване

Данните от „Observatoire” показват, че 61% от милениумите биха пазарували във физически магазини, които им предлагат сензитивно шопинг изживяване. Например, те биха желали да тестват новите си маратонки преди да ги купят. Затова искат в магазините да има бягащи пътеки или малки баскетболни игрища, за да могат да открият най-удобния чифт спортни обувки.

Същото се отнася и за обзавеждането за баня. Поколението Y няма да е доволно ако само види как изглежда един душ. Те искат да го тестват: да видят каква е струята, да изпробват различни програми за разпръскване и така нататък. Ето защо успешните търговци в сегмента „Направи си сам“ ще трябва да осигурят тест зони в своите магазини с истински душове и течаща вода. По подобен начин, магазините за битови уреди ще трябва да осигурят възможност за тест на абсорбаторите, например.

По отношение на опциите за тест на продукти, 74% от милениумите и 72% от европейците като цяло, казват че биха оценили високо, ако тестовите зони в магазините са по-големи. Този процент е най-висок в България с 83% положителни отговори както от милениумите, така и от хората над 35 години./ kaldata.com



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама