Обясниха защо новото кръгово на бул. „Цар Освободител“ е под наклон! Можело и по-грозно да бъде

11.04.2019 / 16:39 16

Снимка Черно море

Кръговото кръстовище между булевардите „Васил Левски“ и „Цар Освободител“ стана повод за разгорещените дискусии в социалните мрежи и сред варненци. Причината съоръжението да провокира такъв интерес е наклонът, с който е изградено. Затова от Moreto.net решихме да потърсим проектанта инж. Недялко Иванов, за да коментира. За Морето.нет Иванов заяви, че това е бил най-удачният вариант за даденото кръстовище, предвид прилежащия терен.



„Районът, който се намира от страната на ВиК е с 6 метра по-висок от този терен, който е вляво под „Цар Освободител“. За да можем да запазим съществуващите сгради, които са новоизградени, се наложи да вдигнем нивото, така че бул. „Левски“ да не ги подкопае. Иначе трябваше да направим една вертикална стена висока 6 метра, която щеше да изглежда още по-грозно. Ако искаме да е равно, трябваше да разпределим тези 6 метра на два пъти по три. Три да са от горната страна и три от долната. Така един етаж от съществуващите сгради щеше да остане скрит.“, обясни специалистът.

Счита, че направеното е възможно най-доброто, имайки предвид терена наоколо. Категоричен е, че с новото кръстовище задръстванията в района отпреди, образували се заради светофарите, ще останат в миналото.

Наклоните в кръстовището са до 4%, което се вписва в допустимите норми за проектиране у нас.

Инж. Иванов заяви, че това кръгово е било само едно от големите предизвикателства при проектирането на булеварда.

„Най-голямото предизвикателство беше, докато постигнем това да убедим експерти и колеги, че е по-удачно да минем на кръгови кръстовища, които по-малко ще задържат движението, отколкото да сложим от двете страни на бул. „Левски“ по два светофара, които биха задръстили.“, каза още експертът. Допълни, че ефектът от кръговите вече е видим. Те пропускат движението. Изграждането им ще осигури преминаването на около 30-40% от движението по-бързо, отколкото при нормалното светофарно регулиране.

„Докато се строиха съоръженията, булевардите работеха. Макар и трудно, но по тях се минаваше. От двете им страни се изграждаха съоръженията, които едно след друго се включиха в движението. Така нито един от булевардите не остана откъснат по време на строителството. Ако бяха традиционни съоръженията, това означаваше всеки един булевард да бъде задържан поне за 6 месеца, докато се изгради съоръжението.“, коментира още инж. Иванов.



Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама в "Петел" на цена от 50 лева на ПР публикация пишете на info@petel.bg и вижте още в - https://petel.bg/Reklama-v-Petel-bg__384655 .

Прочети тук - Защо e добре да рекламирате бизнеса си с ПР публикации в сайта Petel.bg 


 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
13
7
Mercenary (преди 2 години)
Рейтинг: 46744 | Одобрение: 10504
Горе-долу, обяснение в стил: "Обрахме ви, но можеше и да ви наебем ..."
14
5
4udovi6teto (преди 2 години)
Рейтинг: 36521 | Одобрение: 9466
Тоя да си сдъФче дипломата, няма такова кръстовище никъде по света! Уникална държава! УхиленАнгелчеГняв
Валери Станков
8
5
Радослав (преди 2 години)
Рейтинг: 5898 | Одобрение: 1588
Щеше да пропуска трафика ако нямаше на по 20 метра след кръговите светофари...сега тапата остава в кръговото и е същата работа ...
Губим България ,хораааа....
11
5
Чичо (преди 2 години)
Рейтинг: 43366 | Одобрение: 6511
Мммм, мирише на мангали, на албански мангали. Пфу !
20
7
шака зулу (преди 2 години)
Рейтинг: 529 | Одобрение: 169
абе[url=https://petel.bg/profile/5e18bac52a272636902a6ab242d097ea.html]РЕКОРД_ПО_THUMBS_DOWN [/url]цървул!тебе колко ти плащат от герб така да ги величаеш!как не те е срам да коментираш!същия безочлив темерут си като тези които ти плащат!
25
8
Марио (преди 2 години)
Рейтинг: 9394 | Одобрение: 2154
Гербавите калинки каквото ни надробят, после няма оправяне.Намусен
16
6
ас (преди 2 години)
Рейтинг: 73811 | Одобрение: 16626
е морски как можеш да сравняваш паметника на културата с некадърна радота. и голямата атракция ще е зимата като падне малко сняг
25
11
Морски (преди 2 години)
Рейтинг: 19100 | Одобрение: 7110
В Италия си имат кулата Пиза,ние пък сътворихме нова атракция за туристите!
22
7
ас (преди 2 години)
Рейтинг: 73811 | Одобрение: 16626
ееми Груди това е наи скъпата Центрофуга в историята (поне за сега)
38
10
Груди (преди 2 години)
Рейтинг: 757 | Одобрение: 312
Лятото като падне първия проливен дъжд пак ще сме в траур, а при първия снежец ,когато зимата ни хване не подготвени, направо незнам. Тва кръгово ще го кръстя ''Центрофугата'' 
Я!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2021 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама
sikik