Огласиха брутално тъжната истина за БГ младежите и как освен "мозъци", от България вече изтичат и...

12.03.2019 / 21:25 10

Снимка pexels.com

Освен "мозъци", от България вече изтичат и "ръце". Това отчита изследване на младежта, проведено от "Галъп Интернешънъл", съобщава Дарик.



Емигрират все повече нискоквалифицирани младежи, които не намират перспектива в страната. Младото поколение у нас се откроява като консуматорско. Младежите не четат, не спортуват, но пазаруват често, дори и най-бедните от тях. Изследването отчита и проблем с пропастта между ромите и останалата част на обществото. 

Материалната мотивация е доминираща при емигрирането на българите, отчита изследването.

"Ако през 90-те години САЩ и Канада са били най-предпочитани страни, сега сънародниците ни избират европейските държави, като първенството държат Германия и Великобритания. Мащабът на българската диаспора в чужбина я превръща във фактор за процесите в самата България, затова тя трябва се изследва и да бъде в центъра на дневния ред на политиците", обясни социологът доц. Борис Попиванов от Институт "Иван Хаджийски“.

Изследването очертава младежите в България като консуматори, които предпочитат да не правят нищо.

"Всеки пети младеж не чете изобщо в свободното си време. Редовно спортуват само 10% от младежите, а изобщо не спортуват една четвърт. Нашите младежи са значими консуматори на търговски продукти. Близо една четвърт от младежите пазаруват всеки ден. Честотата на пазаруване не зависи от финансовите възможности и най-бедните пазаруват толкова често, колкото и богатите“, каза доц. Сийка Ковачева от Пловдивски университет "Паисий Хилендарски".

Пропастта между ромите и останалата част на обществото расте.

Това се наблюдава и при младежите. Според Първан Симеонов от "Галъп Интернешънъл“ проблемът не трябва да се подценява:

"Като че ли няма една младеж, има цигани, роми, или както искате ги наречете и всички останали. Пропастта е много сериозна и това е един от най-тъжните изводи, който аз правя от това поредно мащабно изследване. Отчуждението е факт и житейските траектории на тези хора са различни. Без постоянно напомняне за това, ние не просто няма да адресираме проблема, а след време, когато си мислим за възпроизводството на политическия елит, както и въобще за възпроизводството, ще имаме две паралелни реалности".

Като тенденция, Симеонов открои, че у нас продължава да се отлага напускането на семейството. По думите му бракът и плановете за две деца остават на думи, действията наяве се отлагат. 

Проф. Емил Митев от Института "Иван Хаджийски" обобщи, че за съвременните младежи сега на първо място е свободата, а на второ място е печалбата. 

"Това са отговори, които говорят според мен за едно - преходът е завършен и е осмислен от новите млади, защото свободата е съдържание на демокрацията, а печалбата, е моторът на пазарната икономика", посочи той. 

По думите му, ако през 60-те, 80-те години са наблюдавали как се развива младежта като относително самостоятелна социобиологична група, то сега се установява много важни факти за нейната хомогенизация. 

"Преди всичко различията между младите мъже и жени са престанали да играят съществена роля", обясни проф.Митев. "Последното изследване свидетелства, че женската еманципация е в заключителна фаза", каза още той и изтъкна, че сега самочувствието на младите жени се е изравнило с това на мъжете. По думите му сега жените два пъти повече четат книги от мъжете, повече учат, имат повече стремежи към висше образование. 

Изследването за младежта в Югоизточна Европа 2018/2019 е проведено сред млади хора на възраст между 15-29 години едновременно в 10 страни през 2018 г. Теренното проучване в България е извършено от "Галъп Интернешънъл“.



Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама в "Петел" на цена от 50 лева на ПР публикация пишете на info@petel.bg и вижте още в - https://petel.bg/Reklama-v-Petel-bg__384655 .

Прочети тук - Защо e добре да рекламирате бизнеса си с ПР публикации в сайта Petel.bg 


 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
Груди (преди 2 години)
Рейтинг: 757 | Одобрение: 312
Освен мозъци, много дупета изтекоха, също.
Я!
5
1
Морски (преди 2 години)
Рейтинг: 19100 | Одобрение: 7110
Господи,дари моля те Ануса с мозък! И упътване за ползване!
10
2
Sand (преди 2 години)
Рейтинг: 13800 | Одобрение: 4635
Тази статия да не е писана от някой виден член на сбирщината ГЕРБ , сега вече започнахме да се притесняваме и за патладжаните ли , освен "мозъци"  вече и друга ръка изтича навън .Няма кой да гласува ли или на кого да плащате пари за изборите , много притеснително звучи !
8
1
robotron2000 (преди 2 години)
Рейтинг: 30500 | Одобрение: 5610
Напускат хора които са и в работна възраст и в фертилна възможност.. Изчислявам мейджър депопулейшън на нацията в близките 50 години..:wassat:

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2021 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама
sikik