Омбудсманът: Нужни са спешни мерки срещу високите сметки за ток и парно, които ще ни притиснат след месец
Редактор: Юлия Георгиева
e-mail: julia_georgieva_petel.bg@abv.bg
кадър Нова тв
За мен е съвсем естествено в условията на пандемия, в която хората губят доходите си, а цените се увеличават, достъпът на домакинствата до отопление да не се спира въпреки неплатена сметка.
Това коментира в ефира на Нова тв омбудсманът Диана Ковачева.
Изпратих миналата седмица писмо до служебния премиер с настояване дса бъдат взети мерки за защита на битовите потребители. Такива мерки бяха взети по отношение на стопанските потребители. За момента битовите потребители все още са защитени, но 1 януари е само след месец и не е ясно как хората ще се справят, посочи тя.
Има механизми, които правителството трябва да предложи в условията вече и на работещ парламент и такива са например намаляване на ДДС и акцизите на тока, непрекъснатост на тока, таван на цените през зимните месеци, неначисляване на лихви. Хората са затруднени и трябва да се предложат конкретни работещи мерки, обясни тя.
Механизми има предвидени в законите ни, но трябва и мерки да се вземат. Въпросът е спешен, тъй като 1 януари е съвсем скоро, посочи тя.
При мен вече валят жалби за високи сметки на топлинната енергия и на лошо качество на тока, на водата. И какво сега? - ще плащаме високи цени на услуги с лошо качество, посочи тя.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!