Оставаме без магистрали, ако виадуктите не се ремонтират до 2022 г.
Виадуктите по магистрала "Хемус" не са ремонтирани близо 40 години. Това стана ясно днес, след като от Пътната инспекция провериха как вървят ремонтите на два от тях - този при тунел "Витиня" и "Коренишки дол". След срутването на моста в Генуа, при който загинаха над 40 души и у нас бяха разпоредени спешни инспекции на основните пътища. От АПИ заявиха, че ако виадуктите не бъдат ремонтирани до 3 - 4 години - магистралите трябва да бъдат затворени, предаде БНТ. Изчисленията показват, че през следващите 3 години ще са нужни над 130 милиона лева, за да се укрепят съоръженията само на автомагистралите.
Виадуктът при тунел "Витиня" е с дължина 225 метра и е в експлоатация от 1984 г. Основен ремонт досега не е правен. От Пътната агенция признаха, че секторът е системно недофинансиран. Винетната система генерира около 300 милиона лева, които се оказват недостатъчни.
Ремонтите на виадукта ще струват 8 милиона лева. До момента са възстановени всички носещи стълбове. Предстои саниране на пътната плоча, тротоарните конзоли и фугите на съоръжението.
До края на октомври месец се очаква да приключи и ремонтът на дясното платно на виадукта "Коренишки дол", а през следващата година да се ремонтират колоните на лявото. Ремонтът ще струва 25 милиона лева. Съоръжението е с дължина 481 метра и е в експлоатация от 1986 г.
От Пътната агенция заявиха, че са открили пропуски в строителството. Най-фрапантните грешки са при начина на отводняване. През есента започват нови ремонти на общо пет мостови съоръжения. Три на автомагистрала ,,Тракия" и две на ,,Хемус".
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!