Пазарът в Европа през 2017 г. – увеличение на продажбите и спад на дизела

30.01.2018 / 11:03 0

Британската агенция JATO Dynamics съобщи резултатите от изследването си на европейския пазар за 2017 г. Продажбите на нови автомобили са се увеличили с 3,1% - до 15,57 млн. единици, като този резултат е съвсем близо до рекорда от 2007 г., когато са продадени 16,02 млн. нови коли, съобщава Automedia.

Отбелязва се обаче, че ръстът е по-малък в сравнение с предишните години, когато той варираше между 6 и 9%. Основната причина за това е Великобритания, където се отбелязва спад с 6% заради планираното излизане на страната от Евросюъза.

Забавянето на ръста се дължи и на прословутия дизелгейт. Въпреки уверениятана производителите, че двигателите с такова гориво вече са безопасни и дале по-безвредни, те губят популярност на Стария континент. През 2017 г. търсенето на дизели е спаднало с 8% - до 6,8 млн. единици. Като цяло дялът на такива автомобили е 44%, след като през 2016 г. беше 49%. За сравнение бензиновите коли вече заемат 50% срещу 47% преди година.

Машините с алтернативни силови агрегати – хибриди и електромобили, продължават да бъдат непопулярни, но все пак отбелязват увеличение – от 3% през 2016 на 5% през 2017 г. Приносът за това е на пазара в Норвегия, където електрифицираните автомобили вече заемат повече от половината от пазара – продадени са 83 000 единици, което е 52% от общия брой през миналата година.

От дизелгейт сериозно е пострадал и Volkswagen, тъй като интересът към моделите Golf, Polo и Passat спада. Общите продажби на концерна Volkswagen AG като цяло обаче са скочичили с 2% - до 3,7 млн. единици, като това се дължи на марките Seat и Skoda.

А причината за увеличението на продажите са кросоувърите, които записват ръст с 20%. През 2017 г. в Европа са продадени 4,56 млн. автомобили срещу 3,81 млн. година по-рано, като техният дял вече е 20%. Най-успешният модел от този клас за втора поредна година е Nissan Qashqai с 284 000 бройки, благодарение на което той влиза в Топ 5 по продажби на континента. Отлично се представят още Volkswagen Tiguan и Peugeot 3008, които записват ръст на продажите от 31 и 123% съответно. 

На този фон падат продажбите на леки коли от клас C+ (минус 3,3% до 3,02 млн. бройки), на средноразмерните модели D+ (минус 7,4% до 1,24 млн. бройки) и на гоемите комбита, компактни ванове и миниванове. От последните през 2917 г. са продадени 1,21 млн. бройки, което е с 15% по-малко.

Бестселърът в Европа си остава един и същ - Volkswagen Golf, от който са продадени 483 000 бройки. Този модел е лидер в Германия от 37 години, като е на първо място в още два държави – Австрия и Норвегия. На второто място е Renault Clio с 327 000 единици, като този автомобил е лидер във Франция за 7-а поредна година. Той е най-популярен още в Холандия, Португалия и Словения.

В останалите държави най-често първата позиция е за местен модел. В Италия за 6-а година поред начело по продажби е Fiat Panda, в Испания – Seat Leon (четвърта поредна година), а в Румъния - Dacia Logan (13-а поредна година). В Швеция за първия път лидер е Volvo XC60, който измества Golf. Интересното е, че Skoda Octavia води по продажби не само в Чехия (вече 9-а поредна година), но също такаи в Хърватия и Финландия, а през 2017 г. зае първо място и в Швейцария, където измести VW Golf.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама