Педагози скочиха срещу шестобалната система на оценяване
кадри Нова нюз
редактор Веселин Златков
Трима специалисти по образование дадоха различни доводи против съществуващата в момента шестобална система за оценяване в българското училище. В предаването „Социална мрежа” те обясниха, че оценката се е превърнала в самоцел, но самите ученици не го разбират и по-често ги демотивира да учат.
„Въпросът е в същността на оценката - дали са изпълнени образователните изисквания? Степента на знание не значи непременно да изпитваме ученика и да му поставяме оценка”, това коментира д-р Светлана Петрова от Фондация за образователна трансформация. Тя добави, че МОН е заявил, че след промяна в учебните програми, че промени и начина на оценяване.
„Оценките се поставят субективно от учителите и често се използват като инструмент за наказание. Шестобалната система е една скала, но трябва да има и други”, коментира Емилия Иванова, бивш училищен директор. Тя подчерта, че и в момента учителите могат да използват т.нар. формиращо оценяване, макар да имат задължение да поставят оценка за срока и годината.
„Дали е 2, или 3, за децата губи смисъл. Това е, защото детето е обидено, когато няма ясен критерий защо е получило една или друга оценка. Децата стават апатични, защото оценката е субективна”, каза учителят и зам.-директор на училище Евгений Лазаров.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

3
0
