Поколението Алфа ще промени света напълно
Пиксабей
Поколението Алфа, родено между 2010 и 2025 г., има потенциала да придаде нов смисъл на местните общности и да повлияе значително върху начина, по който функционират градовете, на подкрепата на правителствата за тях и на управлението на техните икономики. Това показва глобално проучване на световна финтех компания, което включва и България, предаде Дневник.
Само след четири години най-възрастните от поколението Алфа ще бъдат на пазара на труда.
Докато поколение Z вече оказа дълбоко влияние върху начина, по който бизнесите функционират, следващото ще промени изцяло познатия начин на работа, казват авторите на проучването.
В глобален мащаб три четвърти (76%) от децата на възраст 8 - 14 години се стремят да създадат собствен бизнес, да управляват малко предприятие или да се занимават със "странична работа" в сравнение със само 13%, които са отговорили, че биха предпочели да работят за друг.
Това е в рязък контраст с настоящата нагласа при работната сила, където едва 13% от населението в активна възраст работят за себе си, а 86% работят за друг. Ако тези очаквания се изпълнят, поколението Алфа има потенциала през следващите пет до десет години напълно да трансформира начина, по който бизнесите и общностите ще функционират, показват данните от проучването.
Поколение на дигитализацията и изкуствения интелект
Поколението Алфа е толкова дълбоко свързано с онлайн света, колкото и с физическия, сочат резултатите. Повече от три четвърти (78%) от децата по света са спечелили пари през последната година от домакинска работа, като почистването или косене на трева са сред най-популярните дейности, генерираща доходи (71%).
Почти половината (43%) от тези, които са спечелили пари, са използвали за това технология. Социалните мрежи (26%) се очертават като най-популярния инструмент за генериране на доходи. Общо 40% от поколение Алфа смятат, че изкуственият интелект, виртуалната реалност и интелигентните асистенти ще бъдат неразделна част от бъдещите им работни места. Източници на вдъхновение за тях са изявите на потребители на мрежите "Тикток" и "Ютюб", тъй като социалните медии и създателите на съдържание се очертават като най-влиятелните фактори за стимулиране на идеи (61%), срещу по-конвенционални източници като рисуване и писане (47%), четене (34%) и игра с играчки (26%). Поколение Алфа подсилва тенденцията към по-екологични методи за печелене на пари, тъй като почти една четвърт от по-големите деца (12-14) се обръщат към онлайн пазари (23%), за да им помогнат да генерират доходи, сочат още данните.
В България тенденциите не се различават от глобалните
Повече от половината (57%) сами са спечелили пари през последните 12 месеца.
От тях малко под половината (48%) са използвали технология, за да им помогнат да спечелят пари, като социалните медии (37%) са най-разпространената технология за тази цел, следвана от стрийминг (14%).
Един от начините, по които децата печелят пари, е чрез продажба на стоки онлайн (9%). Това е особено разпространено сред 14-годишните (12%) в сравнение с 8-годишните (6%), където само малцинство използва тази платформа, за да печели пари.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!