Полицията във Варна със специални съвети към мотоциклетистите: Научете се да се пазите сами, вие сте "невидими"

08.07.2016 / 15:14 20

Снимка: Булфото, архив

Водачите на двуколесни моторни превозни средства (МПС) са уязвими участници в движението по пътищата и точно заради това Законът за движението по пътищата (ЗДвП) задължава управляващите пътни превозни средства да бъдат внимателни и предпазливи към тях.

Мотопедистите и особено мотоциклетистите са особено застрашени от попадане в опасна ситуация, защото превозните им средства са изключително маневрени и бързо развиват по-висока скорост, а това допълнително ги превръща в НЕВИДИМИ!

I. Съвети на пътна полиция за техническата изправност

1. Задължително отделяйте време за периодични проверки на техническата изправност на своите двуколесни моторни превозни средства - проверявайте спирачките, светлините, състоянието на гумите, амортисьорите, веригата и другите системи.

2. Не правете компромиси с техническата неизправност!

II. Съвети на пътна полиция за екипировката

1. Не подценявайте използването на каска! Осигурете каска и за спътника си!

2. Снабдете се с подходящо облекло и други протектори!

III. Съвети на пътна полиция за правоспособността

1. Управлявайте мотопед или мотоциклет само ако сте правоспособен водач! Не се изкушавайте

да карате МПС, ако нямате свидетелство за управление за съответната категория.

2. Информирайте се за административнонаказателната и за наказателната отговорност, която носите при нарушения на ЗДвП!

IV. Съвети на пътна полиция за пътната настилка

1. Не подценявайте пътните условия! Измамното усещане за сигурност на две колела често води

до пътни инциденти, някои от които – с фатален край.

2. Бъдете внимателни на завои и при движение в близост до края на платното!

3. Бъдете подготвени за среща с непредвидени опасности!

4. Не забрявайте за изкуствените неравности и повдигнатите пешеходни пътеки! Когато

преминавате през тях, намалете скоростта и бъдете внимателни – може да пресича пешеходец.

V. Съвети на пътна полиция за скоростта и сигурността

1. Не забравяйте, че двуколесните МПС са: по-нестабилни, по-незащитени и по-незабележими

2. Винаги се движете с подходяща за условията скорост!

3. Спазвайте по-голяма дистанция! Така ще си осигурите повече време за реакция и място за спасителна маневра.

4. Научете се да се пазите САМИ! Не забравяйте, че с мотоциклета и мотопеда Вие сте

„НЕВИДИМИ“!

5. Проявете повишено внимание към уязвимите групи, участници в движението, каквито са пешеходците и водачите на двуколесни ППС. Бъдете изключително внимателни при преминаване покрай: спирки на градския транспорт, детски площадки и градини, училища, лечебни заведения, паркове и при пресичане на кръстовища.

6. Не забравяйте, че другите участници в движението не могат правилно да преценят вашата реална скорост и времето, за което ще ги достигнете.

7. Непрекъснато следете движението около себе си.

8. Планирайте времето си за пътуване на далечни разстояния така, че то да включва периодични почивки.

9. Използвайте светлоотразителни жилетки и елементи!

10. Изберете уравновесен и неагресивен стил на управление!

11. Не участвайте в нерегламентирани скоростни гонки!

VI. Съвети на пътна полиция за предимството, маневрите, дистанцията и изпреварването

1. Стабилността на две колела е по-голяма, когато: културата на движение е по-висока; има

толерантност на пътя; е взето правилно решение при маневра или изпреварване при спазване на

достатъчно голяма и безопасна дистанция.

2. Бъдете търпеливи спрямо превозните средства с предимство.

3. Сигнализирайте маневрите отрано! - преди маневра се убедете, че другите участници в движението са ви възприели и ще осигурят безопасното ви преминаване.

4. Не се движете непосредствено зад автомобила пред вас.

VII. Съвети на пътна полиция за отговорността и гражданската позиция

Възпитанието вкъщи, личният пример на родители и близки, обучението в училище, имитирането на чуждото поведение и подражанието са в основата на културата на движение по пътищата.

Нетърпимостта към агресивно поведение на пътя се възпитава и в семейството от родителите и извън дома от цялото общество. Отговорно е поведението, когато всички участват в процеса на възпитание в безопасно поведение на пътя. Не е правилно да се смята, че само пътните полицаи могат да въздействат на нарушителите и да контролират тяхното поведение.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
2
Lucky (преди 8 години)
Рейтинг: 10517 | Одобрение: 4237
Да, вече разбрах че няма смисъл да се боря с вятърни мелници. Единственото ми желание беше хората да осъзнаят че не сме ние най-черните, както искат да ни изкарат. Опитвам се да им покажа собствените им грешки, които струват животи на млади хора. Нашите грешки аз ги знам и си ги коригирам за себе си, но не мога да очаквам всички да го направят. Факта че карам от 13 години мотори и съм жив и здрав достатъчно говори за това какво имам под каската и ако разчитах някой друг да ме пази, отдавна нямаше да съм тук. От никой нищо не искам, карайте си както си знаете, пък ние ще оцеляваме измежду всичките мозъчно осакатени телета с подарени книжки, плъзнали по пътищата и избиващи се ежедневно. Ако все пак стане нещо с мен, да знаете че на мотора съм бил по-щастлив, отколкото вие някога ще бъдете...
1
2
khm (преди 8 години)
Рейтинг: 43161 | Одобрение: 16296
Лъки, не си струва нервите, които ще изхабиш в тоя спор. И аз изпълнявам кажи-речи всичко от горенаписаното, не карам с жилетка само. НО никога не разчитам на другите да ме пазят. Гледам да карам с акъл и с разбирането, че за собствената си безопасност отговарям само аз. Иначе да чакаш от коментиращите да те пазят - все едно от умрял писмо. Един-два коментара имаше, които ми харесаха, макар да бяха срещу мотористите, но поне бяха аргументирани и културно написани. От останалите се лее злоба и жлъч. Аз пък отказвам да сляза на това ниво. Всеки ден се сблъсквам на пътя с кретени на 4 гуми, секат ми пътя, свиват ме, минават на червено за да ми покажат как колата може да бъде по-бърза от мотора и в същото време ме гледат нагло право в очите. Подминавам ги и не си го слагам на сърце твърде. Карам над 10 години вече, да чукна на дърво инциденти нямам, значи изводът е, че умът ми е достатъчно и работи на място. За разлика от сивото вещество на описаните кретени.
3
0
Lucky (преди 8 години)
Рейтинг: 10517 | Одобрение: 4237
Мерси, поздравленията са приети, бързо се учи човек покрай хора като запознатия. Твърде много сте, а аз се уморих да споря с вас под всяка статия за мотори. И хем знам че никога няма да сме на едно мнение.... Явно промяна няма да има, та викам аз да си караме както досега - ние като луди, вие колкото можете и така....  P. S.  Не съм бил аз този, дето ти е счупил огледалото
2
2
Нено (преди 8 години)
Рейтинг: 15851 | Одобрение: 3121
Страхотен изказ, Лъки!!! Поздравления. Ти реши да слезеш на нашето ниво, но нямаш спиране (както и като си на мотора) и задълба мноого надолу.
2
2
Lucky (преди 8 години)
Рейтинг: 10517 | Одобрение: 4237
Чакай малко да ви сляза на нивото - ние поне караме като луди, а вие карате като путки, усещаш ли разликата? А оня запознатия запек да не пита после що ми счупиха огледалото тез дето бързат за гробищата. Твърде скучни сте за спор, всеки път едни и същи клишета. Ай в човката
3
1
Нено (преди 8 години)
Рейтинг: 15851 | Одобрение: 3121
Лъки, извинявай, но докато все още няма "Правилник за движение на мотоциклетисти", сте длъжни да спазвате този, който е за всички МПС. Защото и мотоциклета е МПС. Карате като луди, а другите са ви виновни.
4
4
Lucky (преди 8 години)
Рейтинг: 10517 | Одобрение: 4237
Сега да поясня за тези, които скоро не са чели правилника - лявата лента се ползва за изпреварване, дясната за движение. Естествено това не се спазва, то и няма как да искам всички да стоят в дясно щото видите ли аз минавам, но поне като видите че някой ви стои на стоповете, покажете малко колегиалност и се приберете. Аз не съм агресивен и обикновено изчаквам но има такива льохмани, дето даже нарочно дремят там, само и само да не стане на моята. Другият вариант е да ви изпреваря от дясно и пак ще съм лош. Като искате да си карате бавно, дясната лента е ваша, никой няма да ви пречи там и да ви натиска. Не разбирате ли че за нас колите са като за вас камионите, просто са несъизмерими като динамика и поведение на пътя. Чудя се колко от вас ще споменат майката на шофьор на тир, който кара с 40км/ч в дясната лента по пътя към Златните примерно... 
6
1
Нено (преди 8 години)
Рейтинг: 15851 | Одобрение: 3121
Лъки, и да искам не мога да погледна в страничното огледало, защото точно един като теб (а може да си бил и ти-не те познавам) ми го отнесе на един светофар. Чаках на червено (разбира се, бях спрял), но бързака не може да чака отзад и се промуши между колите. И ми обърна страничното огледало. Защото на Вас (мотористите) ви е "забранено" да чакате на светофар зад кола и все се мушкате между колите, за да минете отпред. И стриктно спазвате тази "забрана"!! Как пък досега не съм видял нито един да си чака зад колите???
6
4
Lucky (преди 8 години)
Рейтинг: 10517 | Одобрение: 4237
Напротив, мога да чекна всяка точка от тези съвети като изпълнена, освен карането със светлоотразителна жилетка. Искам обаче и аз да попитам КАТ нещо - по правилник колко километра трябва да карам зад някой в лявата лента за да ми направи път, колко метра преди кръстовище трябва да включа дълги и да свиря с клаксона за да ме види някоя заспала кифла, кога хората ще започнат да гледат огледалата и да пускат мигач преди да направят престрояване или каквато и да е маневра... И други въпроси имам ама засега толкова
7
2
Гранд Тех (преди 8 години)
Рейтинг: 1244 | Одобрение: 429

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама