Поредното "гениално" решение! Асфалтираха 3D рисунката, за която преди година Община Варна плати седем хиляди лева!
Ovarna.bg
Широко рекламираната като атракция миналата година 3Д рисунка на делфин под слънчевия часовник във Варна остана под новия асфалт!
Куриозното в случая е, че същата тази рисунка бе платена от Община Варна, като част от кампанията за Европейска столица на културата. Градът не успя с кандидатурата и платената със седем хиляди лева рисунка вече не е нужна - остана под новата настилка.
7 хил.лв. е струвала на общината 3D рисунката на делфин. Тя бе създадена в подкрепа на кандидатурата на Варна за Европейска столица на културата през 2019г., автор е младата художничка Кристина Янева, а координатор на проекта Станислав Георгиев.
Сумата е платена на фирма „Лорка“ от фонда за кандидатурата на Варна за Европейска столица на културата.
Членът на общинската комисия „Култура и духовно развитие“ Марица Гърдева от ГЕРБ дори бе предложила 3D проектът да бъде финансирани с 12 хил. вместо със 7 хил. лв.
„Това се казва „герила маркетинг“ или „партизански маркетинг“, обяснява Гърдева. Уникално е и съм го виждала направено и то изглежда все едно, че влизаш вътре в него“. Явно въодушевена от идеята Гърдева предлага 3D проекта да бъде финансирани с 12 хил. вместо със 7 хил. лв. Предложението й обаче не е прието.
Може би г-жа Гърдева ще издейства нови 7-8 хиляди лева, за да се повтори тази рисунка и на новата настилка. Така де, ,,Герила маркетинг “ всяка година за ултра скъпи бои, които по мнение на специалисти за тези пари трябва да прозират и под 10 см асфалт.
Друга арт атракция миналото лято бе уникална пейка изработена от студенти архитекти. Тя обаче е пречела на няколко осветителни тела, и за сега лежи захвърлена в градинката.
За варненци остава да се молят да не се подменят настилките около Римските терми, за да не останат и те под асфалта. И в крайна сметка нищо не е загубено, просто е запазено за идните поколения под дебел слой консервиращ асфалт и бетон.