Право на отговор: Инж. Николай Димитров, "Трафик Холдинг": До Малките терми не редят правилно паветата, ще се разрушат

05.08.2014 / 11:50 3

ПРАВО НА ОТГОВОР

от инж. Николай Димитров, управител на Трафик Холдинг

Бих искал да се възползвам от правото си на отговор на публикация със заглавие „Редят паветата до Малките терми по-добре отколкото в центъра на Варна“, публикувана на 28.07.2014 г.

Статията се позовава на коментара, който представител на община Варна - Заместник-кметът Христо Иванов прави за полагането на клинкерни павета на улица „8-ми ноември“ и пешеходната зона на бул. „Княз Борис I“.

Не мога да се съглася с изразеното мнение, че технологиите на полагане в двете зони са едни и същи. Категорично твърдя, че това не е вярно, тъй като основите, върху които се полагат паветата не са едни и същи, не са едни и същи ширините на фугите и пр. Тъй като договора, който съм подписал с Община Варна за изграждането на пешеходна зона на гр.Варна, не ми позволява да давам изявления в пресата без изричното писмено съгласие на кмета, аз не мога да коментирам предвидената в проекта технология и материал за полагане, но няма юридическа причина, която да ме спре да коментирам подреждането на паветата по ул. „8-ми ноември“.

Моето мнение на  инженер със специалност пътно строителство  е следното:

Основата, върху която са положени паветата е добре предвидена и изпълнена;
Постигнатата равност и визуален ефект е много добра;
При полагане на павета върху пясъчна подложка, малката ширина на фугите и/или липсата на такива е сериозна технологична грешка, която ще даде своето негативно отражение по време на експлоатацията на настилката по улицата. Правилно избраната ширина на фугата в зависимост от  конкретно използвания материал е от изключително важно значение. По време на експлоатацията, при неизбежното слягане на настилката, паветата, положени без фуга или такава под 2 мм., ще доведе до триенето им едно в друго и съответно до нарушаване на тяхната цялост. Допълнително, влизането на аварийни автомобили (което е неминуемо по време на експлоатацията) ще доведе до обрушване на скъпо струващите павета, тъй като те се твърде плътно допрени едно в друго. Избраният тип немско паве има висока якост и е здраво, но е с крехка структура и подреждането му без фуга води до висок риск от чупливост по време на експлоатацията им поради описаните по-горе причини. Ето защо, подреждането на конкретните павета без фуга или с много малка такава, може и да изглежда в първоначалния момент на експлоатация визуално по-красиво, но правилната технология, която гарантира качество е различна от използваната. Предвид това, считам, че използването на пари от общинския бюджет за скъпо струващи материали, изисква предварително проучване на мнение от професионалисти, за да се гарантира оптималност между цена и качество при дълготрайна употреба.

Предвид горепосоченото, не мога да намеря логика и професионален коментар на мнението, изразено от г-н Иванов, че няма разлика в технологиите на полагане на настилката на двете места и твърдението му, че единствената разлика се състои в следното: „Може би едните не си държат ръцете в джобовете“.

Считам, че не е достойно за уважение поведение, с което се хвърля в медиите обвинение срещу някого, комуто в същото време с договор си забранил да се защитава и да не изразява становища. Моите работници са достойни хора, които съвестно изпълняваха одобрения проект и указанията на администрацията – добри или лоши, професионални или не. Работниците не си държаха ръцете в джобовете и ми беше болно, че върху тях се изсипа цялата жлъч за нещо, за което нямаха ни най-малка вина. Искрено вярвам, че  времето ще покаже,  кой си беше сложил ръце върху очите и ушите и така и не успя да чуе разумните предложения, които в продължение на месеци се опитвахме да дадем за този толкова важен проект за всички нас – жителите на гр.Варна. И нека всеки от нас да има смелостта да носи отговорност за всички свои решения, действия и изявления.

С уважение към Варна и варненци и с надежда, че всичко, което правим за нашия обичан град, ще бъде добро и качествено,

Инж. Николай Димитров

 

*Заглавието е на Petel.bg
 

Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама