Правят голяма изложба на Титаник

30.09.2025 / 23:20 3

илюстрация: Националните музеи на Северна Ирландия (NMNI)

Изложба, посветена на кораба "Титаник", базирана на технологии за виртуална реалност, ще бъде открита на 1 октомври във Виена, съобщи агенция АПА.

Историята на плавателния съд и неговите пътници интересува хората, след като лайнерът потъва след сблъсък с айсберг в нощта на 15 април 1912 г. „Това е перфектна, гръцка трагедия. Тя ни учи много за арогантността, природата и уважението“, казва Хуан Крус Еркорека, куратор на имeрсивната изложба „Легендата за „Титаник“.

По време на обиколката посетителите могат да се "качат" на кораба благодарение на най-съвременните технологии в пространството на залата „Маркс хале“ в австрийската столица. Гостите също така ще могат да открият и информация за White Star Line, компанията-собственик на лайнера и ще разберат повече за социалните различия на борда. Най-евтиният билет за първа класа на лайнера е струвал 12 000 евро в съвременна валута, докато малка каюта в трета класа е струвала до 700 евро.  

Експозицията представя също така костюми и артефакти като чинии за сервиране (от кораба-близнак „Олимпик“) и реквизит от блокбастъра „Титаник“ на Джеймс Камерън. Еркорека е събирал тази находки през последните 15 години, разказа кураторът пред АПА.

"Имерсивната част предлага 360-градусово преживяване; саундтракът е записан с оркестър специално за това шоу. Когато сложите очилата и влезете в метавселената, реално се качвате на борда на кораба. Посещавате всички емблематични части на „Титаник“: от котелните отделения до известното голямо стълбище и каютите. Това е следващата стъпка в тази технология“, допълни кураторът на експозицията, която може да бъде разгледана до януари 2026 г. 

В метавселената дори отраженията върху плочките са прецизни. Шезлонгите, голямото стълбище, мебелите – всичко е възпроизведено точно“, допълва той. „И все пак подхождаме към трагедията с уважение. Дори не виждате тела във водата. Шоуто е замислено като преживяване за цялото семейство“, отбелязва още Еркорека, цитиран от АПА и БТА.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
0
robotron2000 (преди 2 месеца)
Рейтинг: 53210 | Одобрение: 1965
Даа Титаник боята му още не е била изсъхнала (според думи на пасажери) толкова е бил нов кораба, и да бърза ли са да го пуснат на вода, защото Първият кораб Олимпик се забавя много. За да ги построят наложило се е да уголемят корабостроителницата. За разлика от сегашните модулни (модуларни) кораби, кото се изграждат на модулен принцип и се свързват, конструкцията на титаник е била стандартната за времето си! първо се полага една греда коята е висока колкото човек почти, тази греда се нарича кил, и от кила се издигат страничните ребра, като всякое ребро е трябвало да бъде добре укрепено, и най отгоре се занитва обшивката, където образува ръбове е запълнено със специален цимент, допълнителни дебели плочи са занитовани от ляво и от дясно на борд за усилване на конструкцията!  Вътре е разполагал с две грант стълбища, и с три асансьора, най отгоре (на най горната палуба) е разполагал с стаята на маркони (радиотелеграф) най мощният за времето си, всеки е можел да изпрати съобщение, което е било заплатено. Вътре освен турски бани фитнес е имало и плувен басейн! декоративни платна изработени от махагон орех и кедрово дърво, облечени в коприна са прикривали ламарината, като е имало няколко слоя корк за изолация, хора които са ги виждали са казвали имаш чувството че не си на кораб а в някой луксозен клуб.  
3
0
kris (преди 2 месеца)
Рейтинг: 541611 | Одобрение: 101501
Тенеке, добра презентация, но си забравил да напишеш, че преградите не са били завършени поради сроковете.....Титаник е отплавал незавършен, като всички са вярвали, че е непотопяем.....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
1
robotron2000 (преди 2 месеца)
Рейтинг: 53210 | Одобрение: 1965
Аз съм нещо като титаничен експерт по въпроса с Титаник! Три кораба почти еднакви,  от клас Олимпик, преди да се кръстят са били проект 400, проект 401 и проект 402.  Първият корпус е бил Олимпик, и понеже е първи от класа си, той дава името на класа,  така всички кораби от този клас се наричат от клас олимпик.  Обаче понеже е бил първи големи проблеми,  проект 401 (Титаник) го изпреварва и първи го пускат на вода!   Поръчан е от компанията Уайт-стар, на работилницата харленд анд улф.  като три луксозни кораба, по него време е било ерата на параходите (единственият начин за времето си да прекосиш океана) целият кораб е правен от нитове, без нито една заварка по него. само отпред където е било мостика е правено от кедрово дърво, защото желязото влияе зле на магнитните си компаси.  капитанската каюта и каютата на първият офицер са непосредствено до мостика! (защото капитанът винаги е на работа) Вътре особено Титаник е бил обзаведен като най скъпите хотели, обаче е имало разделение на класите, но дори и трета класа е минавала средните класи на другите. Храната била осигурена за всички пасажери(за разлика от другите кораби, където третата класа яде каквото си е донесла) понеже рулят му е на почти 260 метра от кърмата, е имал специална рулева система създадена от телемотори. упраблението на двигателите е било стандартно с моторен телеграф. имало е и цяла телефонна система из кораба.  можел е на пълна пара да развие почти 60 километра, и да ги подържа без спиране почти една седмица,  благодарение на два въртеливо постъпателни с тройно разширение парни двигатели, и един турбинен двигател, нещо не чувано и не виждано за времето си.. не се е нуждаел от много вода понеже е рециклирал парата си в затворен кръг, а за нуждата на пасажерите е имало устройства обезсоли. който са обезсолявали морската вода. Най задният комин е почти за красота сложен, изпълнява ролята на отдушник. Въпреки твърденията че не е бил маневрен, корабът е бил един от най маневрените за времето си! Не са искали да пречат на свободното минаване на пасажерите, за това водните прегради са ги направили много ниско! по късно става ясно защо! това е тъпа идея Също така са махнали повечето от половината спасителни лодки понеже пречат на палубата на първи клас. по късно става ясно защо! това е тъпа идея Като запитват журналистите дали е сигурен, корабособственикът казва нас и господ не може да ни потопи! по късно става ясно защо! това е тъпа идея  Хората преди 100 години са постигнали в размирни времена, нещо което и сега не може да се направи! имало е работници англичани и работници ирландци! във време в което Ирландия воюва за независимост от Англия. и вътре е трябвало да има хора който да пазят да не се из побият ирландци и англичани. Титаник отплува на първото си пътешествие към САЩ, което така и не го завършва.  много красота и труд, обаче и много наглост и надменност в крайна сметка потапят кораба. Това не е само кораб, това е алегория на цялото ни общество. Големите управляват ама всички потъваме заедно!  и най много бедни се давят защото за богатите все се намира начин! Нека да си почива там, във вечният сън, във водите ледени, а ние да си вадим изводи и заключения! Защото в момента целият свят е Титаник, и се е засилил с пълна пара към айсберга!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама