Предприемачът Офер Миретцки: Grand Mall и Варна са моя кауза

30.05.2025 / 16:29 0

В деня, в който Grand Mall, най-големият извънстоличен търговски център навършва 15 години, неговият собственик, израелският бизнесмен Офер Миретцки, споделя своето виждане за изграждане на устойчив бизнес модел в морската столица на България, която смята за свой втори роден град.

Г-н Миретцки, нека се върнем в началото. Каква беше Вашата визия при създаването на Grand Mall?

Исках да създам нещо различно от всичко, което беше правено досега в този регион на България. Не само като място за шопинг - такива има доста, а като мултифункционален търговски център - въплъщение на модерния, съвременен начин на живот, в който шопингът е елемент от цялостния, пълнокръвен градски стил. Негови елементи са още осмисленото свободно време, забавленията, срещите на кафе, семейните забави, киното, игрите на децата. Всичко това исках да съберем на едно място. Смятам, че реализирахме тази визия и я развиваме и обогатяваме в унисон с предизвикателствата на времето като един устойчив бизнес проект.

 

На какво се дължи тази устойчивост на търговския център като бизнес начинание? Знаем, че повечето молове в България смениха собствеността си през годините, дори не веднъж, докато Grand Mall остава с непроменена собственост. С какво според Вас Grand Mall извоюва позицията на един от лидерите сред търговските комплекси в България?

Ние събрахме един много амбициозен екип от доказани професионалисти, които разбират колко е важно да сме в крак с актуалните тенденции, които се отразяват и на шопинга, и на разбирането за оползотворяване на свободното време. Развихме отлични партньорски отношения с нашите наематели, които още с избора си да имат обект в Grand Mall, вече са наясно, че навлизат в бързата писта и също си поставят високи цели. Заедно с тях през годините наложихме нови за България търговски практики, които продължават да привличат клиенти. Спомням си как организирахме първия в България масов Черен петък. 150 магазина се включиха в тази историческа за нас кампания, а 60 000 души посетиха мола в този ден. Направихме мола място за изложения - през годините имахме изложения на яхти и скутери, на цветя, на автомобили, а тази година и на книги. Превърнахме мола и в сцена за артистични събития от различни области на изкуствата - музика, театър, танц, визуални изкуства. Варненци знаят, че при нас е интересно.

Незаобиколим фактор в устойчивостта на нашия проект са отличните ни отношения през годините с община Варна и с представителите на държавната власт в областта, заедно с които реализираме редица социални и културни инициативи, които за нас е чест да подкрепяме.

 

През годините кое беше най-голямото предизвикателство, което Ви се наложи да преодолеете?

Ако обърна поглед назад, може би в самото начало - световната икономическа криза, но също много сериозен преломен момент беше ковид пандемията. Разбира се, постоянно изникват и изпитания, свързани с постоянните промени в икономическия живот на страната и света в сложното време, в което живеем.

 

А какво Ви помага през годините да преодолявате трудностите?

Ще ви отговоря с една дума - доверието. Първо, доверието на варненци, които ни избират за свое любимо място за шопинг и свободно време. Но за да стигнем до сърцата на нашите посетители, ние развихме с нашите наематели и партньори в търговския център отношения, основани на доверие, разбиране и взаимна подкрепа. Това ни помогна да преминем през трудните периоди, като направи нашето партньорство основа за дългосрочни инициативи.

 

Как се промени профилът на клиентите на търговския център?

Всяка от тези 15 години беше различна, защото промените са наш спътник от самото начало. Виждаме колко се измени икономическият облик на Варна, какви промени настъпват в начина на живот на всеки един от нас. Посетителите на комплекса през тези години видимо повишиха своята информираност и своята шопинг култура, станаха по-взискателни и по-свободни в своите избори. Това кара нас и нашите наематели да усъвършенстваме постоянно качеството на търговския продукт, да прецизираме своите предложения и да бъдем постоянно в крак със световната мода, за да продължим да защитаваме мисията си на модна дестинация №1 на Варна.

 

Известно е, че Grand Mall е притегателна локация за туристите, които посещават българското Черноморие. Как реализирате тази връзка с туризма?

Всъщност, бих отбелязал, че при нас идват не само туристи от чужбина, чести посетители са хората от Североизточна България, които редовно ни предпочитат за своя голям шопинг. А чуждестранните туристи наистина припознаха Grand Mall като своята може би задължителна дестинация. Смятам, че това е така, защото при нас те откриват големите, знакови световни брандове в модата, влизат в постоянно обновяващи своя интериор съвременни магазини, и защото имат богат избор и в зоните ни за отдих. Смятам, че наистина успяваме да поддържаме интереса на туристите от всички курорти по Северното Черноморие и да отговорим на техните разнообразни вкусове.

 

Вие сте един от големите инвеститори във Варна. Какво включва Вашата инвестиционна програма на територията на града и областта, каква е посоката Ви напред?

В нашата инвестиционна програма аз гледам към дългосрочни планове. Реализираните досега проекти на нашите дружества на територията на Варна и областта са жилищният комплекс от затворен тип “Оркид Хилс”, жилищната сграда “Оркид Гардънс”, четиризвездните хотели на Златни пясъци – “Голдън Явор” и “Явор”. В плановете ми за периода до 2030 година е завършването на втория етап от развитието на нашия мултифункционален проект - изграждането на двете сгради Grand Towers, които ще включат бизнес офиси и бизнес хотел, вложението в които ще е 60 млн. евро. В този период ще изградим и логистичен и дейта център на територията на община Аксаково, в който ще вложим 150 млн. евро. Около 210 млн. евро са инвестициите ни във Варна и областта. Имаме и проекти в столицата, като комплекса “София хилс” и сградата на Porsche Center Sofia. Или, ако обобщя, инвестициите ни в България са на стойност около 400 млн. евро.

 

Как възприемате Варна през призмата на 15-те години на присъствието на Вашия търговски център в града?

Когато започвахме навремето комплекса, възприемах Варна като един красив и гостоприемен морски град с голям потенциал. С всяка една от тези години връзката ми с града ставаше все по-силна, все по-естествена, започнах да се чувствам тук като във моя втори роден град. 25 години от моя живот са свързани с България, и вече усещам, че съм част от тази общност от хора, които не просто живеем тук, а възприемаме добруването на Варна като кауза, за която сме щастливи да допринесем със своята работа, със своите идеи и проекти.

 

Grand Mall

Grand Mall отваря врати преди 15 години, на 27 май 2010 г. Това е най-големият мол във Варна, комплекс с иновативен архитектурен дизайн, с разгъната застроена площ 152 215 кв. м, площ за търговски обекти 50 000 кв. м със заетост 99,7%, с 188 магазина и с над 1 750 паркоместа. Общата инвестиция в обекта е 130 млн. Евро. Местоположението на търговския център до централната част на града, с бърз достъп от Летище Варна, Централна Автогара, ЖП гара и основните забележителности на Варна улеснява многобройните му посетители, които годишно надвишават 8 000 000 души.

В Grand Mall клиентите могат да открият актуалните колекции на световни марки като Zara, H&M, LC Waikiki, Reserved, BOSS, Replay, G-Star, Massimo Dutti, US Polo, Bugatti, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho, Mohito, Terranova, Calliope, Deichmann, Humanic, Intersport, Sport Vision, Adidas, Nike, Puma, Under Armour, Douglas, DM и много други. От българските брандове са представени Andrews, Teodor, Daphne, Flair и др. Сред ключовите наематели в мола са и супeрмаркет BulMag, Technomarket, Tedi, Hippoland и Pepco.

Комплексът притежава най-голямата в България зона за хранене с 1670 седящи места с ресторант и 15 ресторанта за бързо хранене. Зоната за развлечения включва Кинокомплекс Cineland с 9 салона с IMAX зала, и обособената на над 2000 кв. м зона за атракции от веригата Playground. В Grand Mall се намира и уникалният за България "Ретро Музей", чиято експозиция се разполага на близо 4000 кв. м.

www.grandmall-varna.com

https://www.facebook.com/GrandMallVarna

 

*публикация


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 



Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама