Предстоят сериозни промени в Google търсенето
Google обяви нов алгоритъм, който ще се използва в бъдеще в най-популярната търсеща машина. Нови фактори ще влияят съществено при подреждане на резултатите от заявките за търсене.
Интернет компанията нарича новите критерии „page experience”, или начина, по който потребителите взаимодействат с уеб страниците, удобството и др. Казано по-просто, ако даден сайт е неудобен и на потребителя не му е приятно да го ползва, Google ще понижи неговата позиция в резултатите от търсене.
За оценка на удобството ще се използват различни показатели. Ключови параметри са скоростта на зареждане, интерактивността и стабилността – те попадат в групата „Core Web Vitals”.
Освен това Google ще отчита характеристики на сайтовете като дружелюбност към мобилни устройства, сигурност при разглеждане на страниците, поддръжка на HTTPS и отсъствие на натрапчива реклама.
Ключови критерии за индексиране на уеб сайтовете, според новия алгоритъм на Google
(източник: Google)
Прави впечатление, че от списъка с изисквания даден сайт да получи висок рейтинг отпада поддръжката на технологията AMP, която Google наложи като предпочитан мобилен формат на уеб сайтовете.
Очаква се новият алгоритъм да влезе в сила следващата година. Google ще започне да напомня на собствениците на сайтове 6 месеца преди да задейства алгоритъма, за да се подготвят за промяната през 2021 г.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!