Прецакани клиенти с easybox на Емаг, как да си върнем парите

04.03.2024 / 19:39 0

Кадър Ютуб

До нас достигнаха запитвания и сигнали на потребители, включително от страна на журналисти, които са срещнали затруднения да си получат обратно парите за върната от тях онлайн покупка, доставена до ставащите все по-популярни шкафчета easybox, съобщават от "Ние, потребителите".

Некоректни търговци правят опити да спекулират с обстоятелството, че при този метод на доставка клиентите не разполагат с физическо доказателство, че са върнали стоката. 

Как да защитим правата си - накратко: 

  • предварително проверяваме търговеца и данните за него (особено при покупки от маркетплейси)
  • при упражняване правото на отказ: изпращаме писмено уведомление до търговеца и пазим SMS-а с кода за връщане на пратката
  • избягваме покупки от платформи за безплатни обяви и от социалните мрежи 

 

Когато изберете доставката на онлайн покупката ви да бъде до шкафчетата easybox и
решите да я върнете в 14-дневния законов срок, уведомете писмено търговеца за отказа си
и пазете цялата кореспонденция с него и с куриерската фирма (sms с код за изпращане).
Така, при възникване на спор дали сте върнали стоката, ще имате доказателства, че сте
заявили желанието си да развалите договора за продажбата и сте предприели стъпки да
изпълните вашите ангажименти по процедурата.

Включително ще може да се установи, че действително сте поставили пратката в съответното шкафче. 
Това препоръча създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Повод са запитвания и сигнали от хора, които са имали затруднения в комуникацията с
електронния търговец при упражняване правото на отказ от покупката.
„Ако сме избрали този съвременен начин за доставка и срещаме проблем в комуникацията с търговеца, от който сме закупили стоката, трябва да сме наясно, че проблемът идва по-скоро от самия продавач, тъй като той отказва да признае пред нас, че е получил обратно стоката и
съответно – не желае да ни върне парите. Но ние имаме две линии на доказване. Едната е, че
сме информирали търговеца, че желаем да върнем стоката. Другата е вече самата ни
кореспонденция с куриерската фирма, за да получим кода за връщане обратно“, обясни по тя по БНР.
Освен това, шкафчетата са с инсталирано видео наблюдение, което се прилага съгласно
правилата на GDPR. Така ние имаме достатъчно доказателства и ако този търговец е коректен, той би следвало да ги признае.
За да запазите потребителските си права, включително и това да можете да се откажете от онлайн покупката в двуседмичен срок, винаги предварително проверявайте търговеца.
Рисковете са най-големи в т.нар. маркетплейси, платформите за безплатни обяви и в
социалните мрежи. Там могат да се появят и некоректни търговци, които използват
авторитета на платформата за своята дейност. Може да попаднете и на физически лица,
които не носят отговорност по законодателството за защита на потребителите, каквато е
вменена на търговците.

Редактор "Екип на Петел"


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама