Превозвачи настояват мярката 60/40 да бъде адаптирана за нуждите на бранша
Мярката 60:40 да бъде пригодена към нуждите и на транспортния бранш - за това се разбраха представители на товарния и автобусен транспорт на среща с ресорния министър днес, съобщава БНТ.
Представителите на автобусния и товарен транспорт са обсъдили с министъра икономически и административни мерки. Населени места без автобусен транспорт все още има. И въпреки, че няма официално обявени фалити, много компании не могат да продължат без финансово подпомагане.
Казват, че в момента - след извънредното положение - проблемът с нерегламентирания превоз се е задълбочил. А искат да стартират редовните автобусни линии.
При товарния транспорт - между 30 и 70 % е спрял автопарка, има такива, които напълно спрели. А мярката 60:40 е неприложима към тези, които просто са намалили работа. Говорили са с министър Желязков - това да се промени, както и да започне изплащането на средства по няколко програми.
В позиция на транспортния министър се казва, че ще се мисли за допълнителни мерки. Росен Желязков е съгласен, че трябва да се търси диференциран подход, за да бъде обхваната възможно най-голяма част от сектора.
Работа под санитарния минимум, с недостатъчно пътници и отгоре на всичко санкции от кметовете за неизпълнени курсове по време на извънредното положение - това е равносметката на автобусните превозвачи.
Магдалена Милтенова, Конфедерация на автобусните превозвачи: В такива условия сте намалили да кажем... не ползвате автобус 50 места, а ползвате автобус - 22 места за двама пътника и е абсурдно за нещо подобно колегите да бъдат глобявани.
Справят се трудно. Изхарчили всичко, което имали. Има опасност в близките дни на места да не могат да продължат да пътуват.
Магдалена Милтенова, Конфедерация на автобусните превозвачи: Много важно е да стартираме, защото наистина има населени места, които в момента са без транспорт.
Коронакризата ударила сериозно и товарния транспорт.
Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камара на автомобилните превозвачи в България: Масовият превозвач между 30 и 70 % беше спрял автопарка като има фирми - говоря за тежкотоварния транспорт, които и на 100 % спряха.
Мярката 60:40 също създава проблем за някои. Затова се разбрали с министър Желязков да бъде пригодена към нуждите на транспортния бранш.
Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камара на автомобилните превозвачи в България: Тъй като тя е подходяща в нашия сектор за фирми, които напълно са спряли работа. За тези, които са намалели работата е малко неприложимо при нас.
Магдалена Милтенова - Конфедерация на автобусните превозвачи: Мярката, която предстои от 290 лева за автобусния сектор също от първи юли да стартира за служителите и работниците в тези предприятия - също би било глътка въздух за нас.
От сектора очакват следващата седмица да има резултати и по програмата за малки и средни предприятия.
Магдалена Милтенова, Конфедерация на автобусните превозвачи: Това са въпросните между 3 и 10 000 безвъзмездно подпомагане, за което сме кандидатствали повечето транспортни фирми.
Предстои да стартира мярката, която е между 30 и 100 000 за средните предприятия. Ние имаме конкретно предложение - мярката да бъде между 10 и 100 000, защото така ще може да бъдат обхванати много повече предприятия в сектора.
Около 16 500 са компаниите в автобусния и товарен транспорт в страната.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!