Пристанище Варна отчете близо 10 млн. това товарооборот, печалбата е 12 млн.лева

19.12.2017 / 13:11 1

До края на годината Пристанище Варна ще обработи 9,9 млн. тона товари, съобщи на пресконференция изпълнителният директор на порта Петър Сеферов. Ръстът спрямо 2016 година е близо 350 хил. тона.

На практика през двата терминала във Варна преминават 30 % от всички превозвани по вода товари, включително и тези, които идват по Дунав. През тази година Пристанище Варна Запад отбелязва рекорд в товарооборота (7,5 млн. тона), същото може да се каже и за обработката на контейнери (150 хил. TEU). При проходи от около 72 млн. лева, печалбата на пристанището се очаква да е 12 млн. лв.

Инвестициите на дружеството за 2017-а са около 10 млн. лв., като 4 млн. са инфраструктура, още толкова в нова техника и около милион в реконструкция на стари кранове. От следващата година ще заработи нова установка за товарене на насипни товари в контейнери, която вече е закупена и готова, но все още се доработва технологията на експлоатацията.

През тази година се забелязва спад в обработката на зърно, като причината за това пазарната конюнктура, коментира Петър Сеферов. Иначе портът обработва всякакви товари, като между най-интересните от тях се нареждат хеликоптери, комбайни и лодки.

Тръбите за неосъществения газопровод „Южен поток“ ще останат складирани на Пристанище Варна Изток до 2019 година, ако не се промени нещо и не бъде подписан нов договор. Изпълнителният директор на порта призна, че приходите от тях са сериозни.

Продължава обаче и развитието на отворената обществена зона около Морска гара. Пристанището ще извърши цялостен ремонт на пътя край вълнолома, който не е в особено добро състояние, ще бъде подменена и оградата с нови ажурни елементи, които ще направят зоната още по-красива, съобщи председателят на съвета на директорите Димитър Атанасов. След като тази година легендарната яхта „Булкон Стар“ в истински паметник на българското ветроходство, пристанището ще се погрижи и за яхт клуба. Там вече е извършен ремонт, но работа ще продължи, за да може обществената зона да посрещне в още по-добър вид красивите ветроходи на регатата „Тол шипс“, която се завръща във Варна през 2019 година.

„Търсим балансиран модел „пристанище-град“ коментира Атанасов.

От ръководството на порта коментираха и темата за новия интермодален терминал, за който се търси инвеститор. По тяхно мнение, ако такъв се намери още днес, терминалът ще заработи ефективно поне след 7 години. Това значи, че на практика Варна Изток не може изцяло да се освободи засега, защото товарите, които се обработват там няма да отидат в Бургас, а в Констанца, което ще донесе сериозни загуби за държавата ни.

За съжаление, международното положение оказва влияние върху гостуването на пътнически кораби у нас и това едва ли ще се промени в скоро време. Рисковете от Истанбул и Украйна карат пасажерските плавателни съдове да избягват Черно море и макар че се правят международни стратегии за това те да бъдат върнати отново, засега такава тенденция няма.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама